<groep> app werkt niet naar behoren

Ik had eerst de oude Homey en nu de laatste versie Homey pro.

Ik kom er achter dat de app niet lekker werkt bij mijn Homey Pro.
Zeker twee keer per dag laat de app de rechter lamp niet mee gaan.

Voorbeeld: 3 lampen in groep en 2 worden aangezet door app. Het alles al we probeert niets helpt om dit goed te krijgen.

Alles al verwijderd, opnieuw geïnstalleerd niets werkt.

Iemand nog een idee.

Rene de Maaijer

Ik weet niet zeker of het aan de group app ligt.

Zelf heb ik dit issue ook, wanneer ik meerdere zwave lampen tegelijk aan of uit zet, dat sommige niet werken (gewoon via flows).

Als je een AVD van de Device Capabilities app maakt en daarin de apparaten grouoed via reflection, werkt het (bij mij) wel, omdat daar scripts in zitten om de lampen snel na elkaar aan te zetten ipv tegelijk.

Maar ik ben vandaag wederom terug gegaan naar mijn hp2019, omdat de hp2023 toch nog met regelmaat apparaten niet goed aan/uit schakeld.

Je zou eens de app van @martijnpoppen kunnen proberen. Wellicht lost dit je probleem op.
Bij mij werkt deze app perfect en ook vele male sneller dan de groep app die ook nog eens veel memory vraagt van je Homey.

Download :point_down:

Forum :point_down:

1 Like

Indien het zigbee/zwave betreft:
Als het altijd de rechterlamp is, dan is het waarschijnlijk eerder een range probleem. Hoe ver is die lamp verwijderd van het dichtstbijzijnde 230V gevoede zigbee/zwave apparaat? Staan er wanden / dubbel glas o.i.d. tussenin?

Het rare is dat de lampen met ze drieën om de TV zitten een links, een boven en eentje rechts. Het zijn Philips Hue lampen in een groep geplaatst met de app .

Als het gebeurt dat de rechter lamp niet meegaat en ik start de app opnieuw werkt tijdelijk weer.

Ik weet niet wat het is.

Rene

Verzonden vanaf Outlook voor Android

Hmmm 3 lampjes tegelijk zou Homey toch moeten kunnen handlen.

Om evt verstoringen uit te sluiten: Heb je je wifi en zigbee kanalen goed afgestemd?

Goede combinatie’s zijn bijv.
Wifi 1 of 6 - zigbee 24 of 25
Wifi 6 of 11 - zigbee 11

  • Wifi kanalen (bij voorkeur dus 1, 6 of 11):

  • Zigbee kanalen:

.

Ideetje:
Verwissel linker- en rechterlamp eens, om te zien of het probleem mss in de locatie, of in de lamp zelf zit.

.

Probeer ook deze flow eens met die 3 lampen, zonder < groep > app: