Lamp 3 keer aanzetten

Goedemiddag,
Sinds kort ben ik in het bezit van een homey bridge. Ik heb alle aanwezige apparaten kunnen koppelen en flows kunnen maken. Waar ik echter tegenaan loop is een flow om een lamp 3 keer aan te zetten. Dit om een bepaalde lichtsterkte te selecteren.

In de klikaan klikuit app had ik een regel gemaakt die hier voor werkte:
Zet lamp aan
Zet lamp uit
Zet lamp aan
etc.

Ik had deze flow gemaakt, maar de lamp blijft continu aan en uit gaan.

Graag jullie hulp hoe ik deze flow kan creëren met homey bridge.
Alvast mijn dank, Jan

Ik denk dat de lamp constant aan/uit gaat is waarschijnlijk omdat je de flow start als de lamp is aangezet, daarna uit, na 1 seconde weer aan, maar dan is de lamp ook weer aangezet en begint hij dus weer van voeren af aan.

Misschien kan je de flow stoppen als de lamp is aangezet.
ALS lamp is aangezet
DAN stop flow Lamp is aangezet.
Hij maakt dan waarschijnlijk wel de rest van de flow af omdat die al gestart is, al weet ik dat niet zeker.
Ik heb ook geen Bridge.

1 Like

Het idee is leuk. Ik heb lampen die via aan/uit dimmen al ĂĽberhaupt als onnuttig terzijde geschoven, maar misschien is dit een aanpak die kan werken.
Ik zie in ieder geval een inconsistentie in je flow. Tussen het eerste aanzetten (“Aangezet”) en de eerste keer “Zet uit” zit geen wachttijd van een seconde. Misschien zit daarin een probleem. Ofwel alles op eenzelfde wachttijd zetten of in het geheel geen wachttijd gebruiken zou mijn gedachte zijn.
Maar ben benieuwd of dit gaat werken. Geeft weer een gebruiksmogelijkheid voor dit type lampen.

mee eens, gewoon vervangen door een slime lamp maar ja, soms is het een mooi armatuur…

@Jan_v_Bennekom gebruik je een KAKU AWS-3500 ? als ik het symbooltje goed zie…

Ik denk dat de 2e keer aan de Flow nogmaals start, dan lopen er twee…
na nog 2 seconden lopen er 4 flows…
Doet me denken aan graankorrels op een schaakbord (na ~ 64 x 2 seconden…)

wellicht voorkomen dat deze flow zichzelf start?


Die eerste 1 seconde vertraging weet ik niet of nodig is,
De laatste 5 seconde is beet je extra, mogelijk ook overbodig.

3 Likes

Mike, dank voor je antwoord, ik ga ermee aan de slag.

Ben, dank voor je antwoord, ik ga ermee aan de slag.

Dijker, dank voor je flow. Ik zie dat ik nog wat moet leren over logic kaarten :grin: