Ik heb op mijn Homey Pro (2023) ingesteld dat de lampen om 22:30 uitgaan in de woonkamer. Dat gebeurt ook. Echter 's morgens branden ze weer. In de log van de lampen zie ik dat ze na 22:30 weer aangezet zijn door de flow die ik gebruik om ze aan het begin van de avond aan te zetten. Heb ik iets verkeerd ingesteld of wordt de trigger na 22:30 alsnog actief? Ik kan de flow natuurlijk disablen en 20 uur later weer enablen maar volgens mij zou onderstaande flow na 22:30 niet gestart mogen worden omdat de trigger dan niet meer geldig is.
Ik zou een tijdslijnkaartje toevoegen om zeker te weten dat deze flow ze weer aanzet. En in dat geval de flow overnieuw maken, want a) de flow loopt maar 1x per 24 uur, en b) zou als die ‘s nachts een tweede keer loopt moeten stoppen bij het END-kaartje.
Dat klopt, was nog een overblijfsel omdat ik voorheen geen zonsondergang gebruikte maar een KaKu schemersensor. Hiermee voorkwam ik dat de lampen ook aangingen tijdens een donkere winterse bui. Ik heb het ertussenuit gehaald.
Maar het zou evengoed alsnog moeten werken.
Ze gaan allemaal uit om 22:30. Ik zie dat ze allen weer aangaan om 22:37 door dezelfde flow die ze normaal ook aanzet.
Ik heb deze flow een paar keer gewijzigd door kaarten te vervangen. Ik maak de flow opnieuw en kijk wat er gebeurt.
Je kunt flows (helaas) exact dezelfde naam geven. Kan het zijn dat er ergens een 2e (test)flow bestaat?
Je kunt daar het filterveld in de web app mooi voor gebruiken:
Bedankt voor de goede tips. Deze had ik al nagelopen. De flow bestaat maar 1 keer. Bestond, want ik heb hem verwijderd en opnieuw aangemaakt en een andere naam gebruikt.
Misschien mosterd na de maaltijd, maar ik las dat het kaku schakelaars betreft.
Bij mij is dit, voorheen, ook overkomen dat mijn lampen uitgingen gelijktijdig met die van mijn buren. Schijnbaar hetzelfde kanaal.
Opnieuw instellen zou in dit geval kunnen helpen.