Hi allen,
Ik probeer de volgende flow te maken maar hij wil niet starten, met testen wel maar daarna niet meer iemand een hint!?
Hi allen,
Ik probeer de volgende flow te maken maar hij wil niet starten, met testen wel maar daarna niet meer iemand een hint!?
Hang ook even een tijdlijn kaartje achter de trigger. Dan kun je zien wat er wel of niet gebeurt.
Verder heb ik slechte ervaringen met tijd voorwaarden die “over middernacht” gaan, zoals “het is tussen 20:30 en 01:00 uur”;
Ik los dat op door de voorwaarde 2x om te draaien:
Deze voorwaarde is waar tussen 20:30 en 01:00 uur
damn wat een dom foutje
thx ga ik doen! misschien nog een tip met starten van het eerste licht? heb dit nu op tijd staan maar straks in de zomer heeft het weinig zin om het licht al om half 5 aan te hebben… Wil de LUX gebruiken van de HUE bewegingssensor maar kreeg het niet helemaal voor elkaar… mooiste zal zijn strarten wanneer het gaat schemeren en dan langzaam lichter worden tot uurtje of 7 aan tafel… enige idee?
Werkt de lichtsensors van de Hue-bewegingsmelder continu / ook als er geen beweging is? Dat heb je dan wel nodig. Ik ben niet bekend met Hue, maar mijn Aqara-bewegingssensoren meten alleen licht bij beweging.
Hue-bewegingsmelder doen het om de 5 minuten tenzij de schommeling groot is.
heb je een voorbeeld hoe ik dit trigger?
De start is trigger kaart: “De helderheid is veranderd” van de betreffende Hue sensor.
Om een verschil in Lux waarden tussen het aan en uit niveau wat in de hand te houden, gebruik ik een omschakelpunt in een variabel.
Zo wordt het voor de ogen niet te donker bij het uitgaan en kan het aangaan bij een wat lager Lux niveau.
Daar wil ik best wat van laten zien als je zover bent.
Voor een bad kamer zullen een aantal weersituaties niet zoveel last geven.
In het voorbeeld blijft het badkamer licht 's nacht altijd aan.
Maar ervaringen in die ik al had opgedaan in mijn beroep maar ook een paar keer thuis hebben voor wat extra beveiligingen gezorgd.
Zoals het niet meer aan- of uit-laten gaan van de verlichting.
wat ik mij alleen af vraag… hoe krijg ik het beste de lichten weer uit na bv 3 minuten geen activiteit? moet ik elke keer een apart flow daarvoor maken of kan dat in de aan flow? bv deze hieronder, hoe voeg ik daarbij dat lichten na 3 min unactivity uit gaan in de slaapkamer?
Een aparte flow met: Als… “De zone is al 3 minuten inactief”.
je hebt zo aardig wat flows als je ze allemaal apart moet aanmaken… is dat de enige oplossing?
Dat kan in een Advanced Flow. Na de kaart waarmee je de lichten aanzet, voeg je een Wait/wacht-kaart toe en zet die op 3 minuten. Daarna check je of de ruimte inactief is. Daarna voeg je een kaart toe die het licht uit zet.
Via een aparte flow zorg je ervoor dat die inactiviteitscheck altijd plaatsvindt. I.p.v. eenmalig na activiteit. Is de betere oplossing, denk ik.
Dan kun je beter advanced flow gebruiken.
Onderstaand is voor mij de beste ‘beweging - lamp’ oplossing om niet in het donker achter te blijven:
Dit kan ook wel zónder timer, met de trigger “zone is inactief voor X minuten”;
Maar, met een Pro2019 stond ik tóch nog af en toe in het donker, dus ik gebruik liever een timer.
In een Advanced Flow maak je makkelijker een 2e flow lijn aan op het canvas.
Dan blijft het in mijn ogen overzichtelijker.
Zie nu dat ik net te laat was.
ja inderdaad theo maar heb het idee dat hij dan niet altijd werkt… ben dus nu mijn advanced flows aan het scheiden van aan en uit naar simple flows… man man… ik moet nog veel leren ;:
deze bijvoorbeeld gaat NIET uit na 1 minuut zoals ik onderaan vraag voor de gang lamp
why?
Hoort er niet een plaatje bij “deze bijvoorbeeld”?