Philps Hue lamp aanzetten via motion

Hi,

Hopelijk kan iemand mij helpen :slight_smile: Ik heb een bewegings sensor en wil graag een simpele flow maken :slight_smile: onder de volgende voorwaarden:

  1. lamp gaat alleen aan wanneer er beweging is

  2. lamp gaat alleen s avonds aan (heb nu voorwaarde na sunset)

  3. Ik zou ook nog graag willen dat de lamp slechts 1x keer aangaat. We hebben een afstandbediening liggen bij het bed en willen eigenlijk niet dat de sensor daarna nog keer de lampen triggert tot de volgende dag 07.00). Stel iemand gaat s avonds het bed uit richting badkamer, willen we voorkomen dat de lamp opnieuw aanschiet.

Zou iemand kunnen helpen met #3?

Je kan dit proberen.
ALS Beweging is gedetecteerd
EN Het is na zonsondergang
DAN Start flow A

Flow A:
ALS Deze flow is gestart
DAN Zet de lamp aan
Schakel flow A uit na 5 seconden

ALS Tijd is 7:00
DAN Schakel flow A in.

Die 5 seconden heb ik gekozen zonder reden. Flow word nu gewoon uitgeschakeld.

Dan doet hij het alleen om 7 uur.
De lamp zal niet uitgaan. Wil je de lamp vanaf 7 uur aan staan?

Bij een β€œen” kaart kun je aangeven onder datum en tijd dat de volgende kaart alleen tussen een bepaalde tijd getriggerd word.

Wil je dat de lamp ook uitgaat nadat er geen beweging meer is dan moet je dat ook opgeven in Homey. Ik gebruik de hue app niet om dit soort gedragingen te doen. Maar je kan ook in de hue app aangeven dat de lamp weer uit moet gaan.

@Paul_van_Ulft Ik zeg dat je de flow moet inschakelen, niet starten.
Als je hem start gaat hij aan, als je de flow inschakelt kan hij weer gebruikt worden.

Duidelijk. Ik had de kaart flow inschakelen nog nooit gebruikt. Zie hem nu pas. Ik gebruik eigenlijk altijd de kaart tussen tijd en tijd

Ik gebruik de kaart ook niet veel maar bij onze poort/deur achter het huis gebruik ik hem wel.
Als hij open gaat dan gaat er een lamp feller branden en dimmen op de kast en dat doet hij een keer of 3. Dan zien we dat de poort open gaat.
Maar zolang hij dat doet en de poort gaat weer 2 of 3 keer open en dicht dan raakt hij in de war.
Dus bij de eerste keer dat hij open gaat schakel ik meteen even de flow uit en zet hem even later weer aan.