Philips Hue sensor flow werkt niet goed

Ik heb een flow gecreerd maar die krijgt ik niet helemaal goed, ik vermoed dat het een configuratie fout is.
Maar ik weet niet precies wat.

Wat heb ik gedaan:

Wat wil ik:
Dat wanneer er opnieuw beweging gedetecteerd wordt, de flow opnieuw gaat lopen.
En dat met een delay van 5 seconde dat als er na 5 seconde wederom beweging wordt gedetecteerd dat de flow weer opnieuw gaat beginnen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik denk dat je beter anders kan gaan denken dan wat je nu hebt, en het dus in 2en (of zelfs 3en) opsplitst:

ALS zone actief
DAN dim lampen naar 100% (de “aan” command is niet nodig)

ALS zone inactief
DAN dim lamp naar 40%
EN zet lamp uit

ALS zone inactief voor 1 minuut
DAN zet lamp uit

Wat je nu hebt zal ten aller tijden die vertraging van de 60 seconden blijven en je lampen dus uit gaan, al blijft de bewegingssensor actief.

Goedemiddag, dank voor je reactie. hoe zit het dan met het stuk dat je er een soort van vertraging of timer op wilt hebben voordat hij van dim naar uit gaat?

Elke zone heeft zijn standaard kaarten voor als ze actief worden (een beweging sensor en contact (deur/raam) sensor kunnen beide een zone actief maken).
Onder deze kaarten zit “Deze zone is inactief voor …” waar je heel makkelijk zonder extra apps pas na een XX tijd geen beweging de lamp uit zetten.
screenie

Als deze niet genoeg opties voor je heeft kan je ook werken met 1 van de verschillende timer apps als “CountDown” of “Chronograph”, waar je veel meer vrijheid hebt, er zijn al verschillende topics ([HowTo]) die het gebruik van deze apps uitleggen (voornamelijk ik het engels, maar als dat lastig is, er is altijd nog google translate).


Dit zijn de enige sensoren die hij heeft, dus als ik het goed begrijp kan ik hem beter zo maken:

Als bewingsmelder aan gaat dan lamp 100% dimmen of 40% afhankelijk van de tijd.
Daarnaast moet ik dan een aparte flow maken en daarin aangeven: als bewegingsmelder gaat uit dan dit stuk uitvoeren.

Als ik het goed begrijp, dan krijg ik dit:

Ik vind dit nog steeds de beste manier om beweging te detecteren en de lamp niet uit te laten gaan terwijl er nog / weer beweging is

(Flow is importeerbaar)

1 Like

Dank voor je reactie.

Ik heb hem nu zo gemaakt en dit werkt goed voor mij.

groet,