Licht sensor Philips hue gaat direct naar de loop tijd niet meer aan voor de 2 de keer

Ik heb al een tijdje een probleem, Ik heb een Philips Hue bewegingssensor deze is gekoppeld met de Philips Hue Bridge de besturing loopt via de home pro 2023. Het probleem is als de sensor inschakelt. en een flow is bijvoorbeeld 5 minuten lamp aan in de wc dan gaat de lamp uit na 5 minuten maar als je na 5 minuten of op de wc zit, zou het fijn zijn als de lamp weer aangaat en weer 5 minuten brandt, maar dat gebeurt niet. De lamp blijft uit maar hij ziet wel nog beweging.
Als je dan 20 seconden later weer binnenkomt nadat ie 5 minuten aanstaan gaat die weer aan, maar dan geen 5 minuten, maar bijvoorbeeld 1 minuut of een halve minuut en gaat ie weer uit en daarna weer niet Aan. Zal ik een verkeerde flow hebben gemaakt? De flow is nu: de bewegingssensor gaat aan en dan “zet aan” en dan “zet uit na 5 minuten” dat is de flow.

Hieronder het basisprincipe:

1 Like

Hier zit je probleem….

Iedere keer als de bewegingssensor beweging signaleer word de flow opnieuw gestart.

Je hebt op een gegeven moment dus meerdere timers lopen die de lamp uit gaan zetten.

Dus als de lamp opnieuw aangezet wordt dan zet de timer die 4 minuten ervoor is getrieerd de lamp na 1 minuut weer uit…

Tip:
Splits de flows voor aan en uit.

Des haal die 5min timer weg en maak een nieuwe flow.
ALS de zone 5 min inactief is
DAN lamp uit.

Dan zal je lamp niet uitgaan (mits je wat beweegt)
En 5 min nadat je weg bent (en er dus geen beweging meer is geweest voor 5min) gaat ie weer aan. Correctie: UIT

Als er dus geen beweging meer is geweest gaat hij toch uit?

Yup,
Als er geen bewing meer is zal je sensor na enige tijd (is een sensor instelling) uit gaan.
Dan wordt de zone waarin de sensor is opgenomen inactief.

Na de ingestelde tijd (bijv 5min) zal de flow gaan lopen waarmee je de lamp uitschakeld

Dat bedoel ik ook, maar jij schreef dat hij na 5 minuten geen beweging weer aan ging.

1 Like

Hi Vincent, I just found a solution for this.

Make a Flow with a count down. You need the count down App for this.
Start the lamps with the Motion sensor and start the count down.
When you don’t have a Motion the count down will stop and the lights will shut down.
If the sensor senses a Motion again, the count down will be started again.

You need advanced flows for this.