Ben nieuw hier. Misschien doe ik iets heel doms. Ik heb een Ikea Vallhorn bewegingssensor en die wil ik wil heel simpel een Hue lamp aan laten zetten voor 2 minuten. Dan klopt de flow in de afbeelding toch?
Gekke is dat hij soms na 15 of 30 seconde ongeveer al uit gaat en soms wel na 2 minuten. Doe ik iets verkeerd?
Mooist zou zijn als hij aan gaat bij beweging en de teller steeds +2 minuten gaat als hij beweging detecteert, zo gaat de lamp niet onnodig uit. Hoe doe ik dat?
Dat komt waarschijnlijk doordat de flow vaker dan 1x binnen die twee minuten wordt getriggert, daardoor wordt de “zet uit na 2 minuten” kaart ook vaker getriggert, met onverwachte resultaten.
Ik stuur verlichting bij beweging op deze wijze aan (na veel probeersels en steeds in het donker komen staan):
@NSV Nog even om het misschien te verduidelijken. Zoals Peter al zegt, het kaartje word soms vaker getriggerd binnen de 2 minuten.
Maar als een timer kaart van Homey word getriggerd dan word de timer (hier 2 minuten) altijd uitgevoerd. Elke keer als de kaart gestart word gaat er een timer van 2 minuten lopen. Als je dus 4x de bewegingsmelder aktiveerd word de timer ook 4x gestart.
Dus als je de eerste keer de bewegingsmelder aktiveerd gaat de lamp aan en na 2 minuten uit. Maar aktiveer je de bewegingsmelder nog een keer na 1 minuut gaat weer de timer lopen van 2 minuten.Dus eerst gaat de lamp uit na 2 minuten, je beweegt meteen weer, gaat hij aan, maar de 2e timer liep ook nog, dus na ongeveer 1 minuut gaat hij weer uit.