Meerdere bewegingssensoren aan een lamp

Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen weekend mijn Homey ontvangen dus ik ben echt een dolenthousiaste beginner. Ik heb al veel gezocht hier in de community maar ik kan nog geen antwoord op onderstaande situatie vinden.

Mijn situatie:
Ik heb op de overloop een Philips Hue lamp met twee Hue bewegingssensoren. Ik wil graag dat de lamp 1 minuut aan gaat als een of beide sensoren beweging detecteert. De lamp moet in een bepaalde scene, afhankelijk van het moment van de dag (overdag is er een andere scene actief dan 's avonds of 's nachts), aan gaan.

Wie kan me helpen?

1 Like

Ik gebruik daar counters van de countdown app voor.
Als een bewegingssensor beweging detecteerd counter omdraaien met twee minuten en de lamp aan doen. Als de counter leeg is en er is geen beweging meer dan de lamp uit doen.
Twee minuten omdat de bewegingmelders van mij na Ă©Ă©n minuut gereset worden.
Mocht dan in de tweede minuut opnieuw de bewegingmelder afgaan wordt de counter opnieuw op twee minuten gezet en blijft de lamp aan.

1 Like

Kijk eens naar zones
“Hoe werkt Zone Activity? – Homey Ondersteuning” https://support.athom.com/hc/nl/articles/360026209853-Hoe-werkt-Zone-Activity-

Ik heb 3 Pirs, en een aantal deursensoren met voornamelijk twee flows voor de lampen. Maak gebruik de timers van de pir.
Nog wel een extra flow en timer om te voorkomen dat de lamp uit gaat als de pir me nog niet heeft gezien.

1 Like

Ik heb een zelfde soort situatie in mijn huis en heb van alles geprobeerd met flows in Homey maar kreeg dit niet goed werkend. Waar ik steeds mee zat is dat als de lamp van scene veranderd (overdag/helder of 's nachts/nachtlampje) hij de eerste keer begind met de oude scene en dan overschakelde naar de nieuwe scene. Wat dus inhouden dat als s’nachts voor de eerste keer het licht aanging de lamp eerst even naar helder ging en dan dimde naar nachtlampje. Dit kreeg ik er met een flow in Homey niet goed uit (lees: soms wel, maar vaak ook niet). Nu heb ik het gewoon in de Hue app ingesteld en dat werkt gewoon goed. Wat ik wel heb gedaan is in homey bij deze lampen een flows aangemaakt die dezelfde scene en tijd als in de hue app. Mijn overlooplicht (hue sensor) staat bijvoorbeeld van 23:00 tot 7:30 uur op nachtlampje en van 7:30 tot 23:00 uur op helder. en dat heb ik ook in flows (zie voorbeeld hieronder) in Homey gedaan. Als ik nu de lampen aandoe via Homey of de muur schakelaar dan gaan ze ook meteen op de juiste scene (nachtlampje of Helder) op de ingestelde tijd.

Hoop dat je hier iets aan hebt…

1 Like

Dit stond nog op mijn to-do lijstje, ik haak nu even aan.
Mijn hal heeft 2 bewegingsmelders en een deur/sensor. Als die aan gaan is de hal dus actief. Als ze weer uit gaan wordt de hal inactief. Dit zonder gebruik van Flows. Dat klopt toch

Ik hoef dus niet de bewegingsmelders en de voordeur de zandloper te laten activeren maar de activiteit van de kamer.
En kan ik ook als de toilet (die aan de hal grenst) actief is, de hal actief maken?

1 Like

Zone’s gaan gebruiken. Heel simpel. Wel zorgen dat de bew. sens in de goede zone staan


Je zou het zelf nog bij 1 flow kunnen houden, door de lamp naar 10 min uit te laten gaan. Maar deze zorgen, dat als ik bezig ben in de bijkeuken de lampen niet uitgaan. Er zitten in deze zone 2 sensoren voor beweging