Meerdere bewegingssensoren aan een lamp

Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen weekend mijn Homey ontvangen dus ik ben echt een dolenthousiaste beginner. Ik heb al veel gezocht hier in de community maar ik kan nog geen antwoord op onderstaande situatie vinden.

Mijn situatie:
Ik heb op de overloop een Philips Hue lamp met twee Hue bewegingssensoren. Ik wil graag dat de lamp 1 minuut aan gaat als een of beide sensoren beweging detecteert. De lamp moet in een bepaalde scene, afhankelijk van het moment van de dag (overdag is er een andere scene actief dan 's avonds of 's nachts), aan gaan.

Wie kan me helpen?

1 Like

Ik gebruik daar counters van de countdown app voor.
Als een bewegingssensor beweging detecteerd counter omdraaien met twee minuten en de lamp aan doen. Als de counter leeg is en er is geen beweging meer dan de lamp uit doen.
Twee minuten omdat de bewegingmelders van mij na Ă©Ă©n minuut gereset worden.
Mocht dan in de tweede minuut opnieuw de bewegingmelder afgaan wordt de counter opnieuw op twee minuten gezet en blijft de lamp aan.

1 Like

Kijk eens naar zones
“Hoe werkt Zone Activity? – Homey Ondersteuning” https://support.athom.com/hc/nl/articles/360026209853-Hoe-werkt-Zone-Activity-

Ik heb 3 Pirs, en een aantal deursensoren met voornamelijk twee flows voor de lampen. Maak gebruik de timers van de pir.
Nog wel een extra flow en timer om te voorkomen dat de lamp uit gaat als de pir me nog niet heeft gezien.

1 Like