Lamp aanblijven zolang beweging wordt gedetecteerd?

Beste mensen, ik ben helemaal nieuw in Homey en heb al gezocht op dit forum maar heb niet kunnen vinden wat ik zoek. Dat kan (zal?) waarschijnlijk liggen aan mijn onbekendheid met dit soort forums en het onderwerp, dus neem me mijn newby vraag niet kwalijk…

Ik heb een Homey Pro gekocht icm (oa) een Aqara P1 bewegings sensor. Deze sensor staat in een ruimte waarbij het de bedoeling is dat de (klik aan klik uit) lamp in deze ruimte gedurende 5 minuten blijft branden en daarna uitgaat… tenzij in de laatste 2 minuten daarvan (minuut 3 tot 5) opnieuw beweging werdt gedetecteerd. Simpel gezegd; zolang ik in de ruimte zit (en af en toe wat beweeg) moet de lamp blijven branden en pas na 5 minuten totaal geen beweging weer uitgaan. (En daarna de cyclus dus weer herstarten)

Hoe krijg ik zoiets voor elkaar? Alvast bedankt voor de suggesties!

Zie The Flow Exchange(r) - Exchange Your Flows with Others! - #24 by Arie_J_Godschalk

Of nog makkelijker met zone-activiteit. Aanzetten als de zone actief wordt, en uitzetten als de zone inactief is gedurende X minuten.

1 Like

Je start met de lampen laten branden bij beweging door een sensor. Tevens stop je de counter van de Countdown app. ( CountDown App voor Homey | Homey )
Zodra je sensor uitgaat, en er dus geen beweging meer is, start je een counter van b.v. 180 seconden.
Loopt je counter naar nul, dan pas gaan de lampen uit.

Bedankt voor de hulp. Ik heb mijn eerste Advanced Flow gemaakt :slight_smile: Die Flow Exchanger is ook een mooi tool, maar voor mij nog even iets te hoog gegrepen. Eerst de basics maar een beetje leren :wink: