Bewegings sensor

Hallo, Ik ben nieuwe hier!!
ik heb een bewegingssensor ingesteld die een lamp aan zet als er beweging is, hoe kan ik instellen dat deze na een bepaalde tijd terug uit gaat?

Dank voor uw reactie.

Hoi Bart.
Welkom op het forum. Gebruik het zoek venster en je had bv het volgende gevonden.

Ik hoop dat je hiermee verder kunt.

Dank U wel. Nee, ik kan je echt niet helpen, heb mijn Homey pas 2 uur. Ik weet zelfs niet waar ik die Zandloper, wat in de flow staat, moet vinden

Je hoeft mij niet te helpen :grinning:
Je kunt de ‘zandloper’ krijgen door de countdown app te installeren.
Maar lees eerst maar een rustig in op dit forum. Er zijn genoeg voorbeelden van flows te vinden.
Veel plezier met je homey.

Hartelijk dank:smiley::smiley:, Ben jij tevreden van je homey?

Dat voorbeeld wat je geeft, dat zijn dn wel 2 flows?

Hier een leuke. Wel in het Engels maar wel lekker uitgelegd. :wink:

Klopt 2 flows.

Ik ben tevreden met de homey al is deze ook niet perfect.
Ik ben in het bezit van de volgende controllers. Fibaro hcl, domoticz, Vera edge en homey en ik kan je vertellen dat ik de meeste lol heb met de homey.
Ik denk dat het van bovengenoemde ook de meest gebruikersvriendelijke is. Maar verwacht niet dat je morgen je complete huis geautomatiseerd hebt. Neem de tijd en experimenteer gewoon. Doorloop alle settings van de homey en kijk wat ze doen. Leer apps installeren uit de store. Voeg wat apparaten toe en begin met simpele flows. En leer vooral het forum kennen. 9 van de 10 keer heeft iemand hier al een oplossing voor je probleem gevonden

Nog ff een vraagje om me even op weg te helpen; Kan ik ook volledige zones in een keer schakelen? indien ja, hoe doe ik dat?:grimacing:

Dan kaartje - apparaten - Zet specifieke apparaten aan/uit - kies zone

Met dit kaartje

1 Like

Ik ben fan van de timer app. In 1 flow alles. Scheelt een berg flows.

Driesk, Dank je wel, dit had ik al gevonden :smile:
Martijn Hoogenbosch, Wat bedoel je eigenijk?

Deze app https://apps.athom.com/app/com.synplyworks.thenmore

1 Like

Maar met deze kun je geen zones schakelen!?

Een zone raakt actief of niet actief door een sensor. Deze sensor kun je als if statement gebruiken. Toch?

Sorry, maar in deze timer app kun je toch maar 1 apparaat tegelijk kiezen voor aan en uit te schakelen?

Hoi Bart,

Er is een hele makkelijke app voor “Timer”. Deze app vereist niet veel kennis. Gewoon een flow aanmaken met “als” de betreffende bewegingssensor aan gaat bij “En” vul je de tijd in tussen welke tijden de flow moet werken. En bij “Dan” tik je de app “Timer” aan. Daar kun je kiezen tussen aan/uit of dimmen en je vult gewoon een tijd in dat een lamp aan moet blijven. Mocht er tussendoor beweging zijn als de lamp is ingeschakeld door de sensor dat reset de Römer vanzelf en begint de countdown weer van voor af aan. Succes!