Welke "als"actie om verlichting te starten/stoppen?

Ik heb een flow gemaakt om zowel ochtends als avonds mijn lampen aan en uit te zetten. Ik koppel deze aan lux-waarde en tijdschema (dag/start/stop).
Maar ik krijg niet uitgevonden met welke actie de flow kan starten (de flow start nu als helderheid veranderd, maar als het 's morgens pikdonker is dan gebeurd dat natuurlijk niet en start ie niet).
Help?! Iemand goede ideeën?

Jouw flow loopt sowieso niet door als de lux boven de 25 is. Dus daar zou ik als eerste op testen.
(Ik kan onmogelijk zien hoe de lijnen tussen de dagen en de tijdsintervallen lopen, maar ik gok zo)

Daarnaast moet er waarschijnlijk nog iets met de verlichting gebeuren na bv 23:00 uur in het weekend of als de lux boven de 25 komt.

Hoi Wim, dank voor je reactie. Ik had deze flow gemaakt om lampen aan te zetten en een andere flow om ze (bijv na 23:00) op tijdstip of bij >25 Lux uit te zetten. Die flow voor uitzetten werkt wel.

Nu nog de flow voor het aanzetten ;
ik zie dat jij adviseert dat te doen A) als iemand weggaat of thuiskomt of 2) op een bepaald tijdstip.

Ik wil eigenlijk graag dat ie ‘s morgens aangaat VANAF tijdstip X aangaat EN ZOLANG lux <25.
En dat ie ‘s avonds aangaat ALS Lux <25 VANAF tijdstip.

Wellicht benader ik het te ingewikkeld. Heb je een advies voor me?

Stel dat de helderheid op een zondag om 17:00 onder de 25 lux daalt. Dit valt binnen het tijdsinterval van 16:15 en 23:00. Dus jouw flow loopt door.

Stel nu dat het om 15:00 al pikkedonker is, dus jouw flow loopt niet voorbij ‘het is zondag tussen 16:15 en 23:00’
Vandaar de extra trigger ‘het is 16:16’ . Dus om 16:16 controleert de flow of de lux al onder 25 is, welke dag het is, enz
Hetzelfde voor de trigger ‘iemand ging weg/kwam thuis’. Dat kan een andere uitkomst geven voor ‘iemand is thuis’

Nou begrijp ik het beter, bedankt voor je hulp!

Ik vrees dat ik het toch niet begrijp. Waarom start deze flow niet? In mijn lijstje van flows is deze ook lichtgrijs, er staat geen groene startknop voor. Kan iemand mij helpen bij wat ik verkeerd doe?

Omdat je geen handmatige startknop hebt toegevoegd:

Jouw flow start nu dus automatisch (en alleen) als een van de triggers (iemand kwam thuis, etc.) geldt.

Hi Sunbeech, dank voor je reactie. Ik heb de blauwe startknop er wel in staan, maar die staat “los” boven de eerste trigger. (vanwege leesbaarheid heb ik die van de afbeelding af geknipt, anders werd alles nog kleiner). Dat de flow start op genoemde triggers is de bedoeling, maar dat werkt dus niet. En dat snap ik niet.

zelfs als ik startknop “elke 5 minuten” toevoeg dan doet 'ie het niet. Vreemd, nietwaar? Ik zie niet waar de fout zit.

Je kan iig vandaag is een doordeweekse dag/weekend dag gebruiken, scheelt een hoop cards.
Edit: sorry, keek over de vrijdag heen.

Rechtsklik eens op een trigger en start dan de flow eens, waar stop hij ?

Als ik test vanaf “iemand kwam thuis” of iets in dat verticale rijtje, dan loopt ie wel goed door
Geen probleem dus.
Maar toch start ie niet, ondanks dat bijv helderheid afgelopen uren veranderd is.

Is je flow ingeschakeld? Als je rechtsklikt op de naam van je flow heb je dan de optie ‘Inschakelen’?

1 Like

YEP die stond uit, dat zal het probleem zijn! Ik wist nog niet dat dit ook kon :wink:
gevalletje PICNIC haha
Bedankt!

1 Like