Verlichting aan bij zonsondergang en/of thuiskomen

Goedemorgen,

Ik heb nu een aantal flows mbt verlichting die ik niet lekker werkend krijg.

Flow 1 staat nu ingesteld als de zon over 30 min ondergaat en er is iemand thuis activeer flow verlichting, dim de verlichting naar …% gedurende 2700 sec

Flow 2 staat ingesteld als iemand thuiskomt, het is na zonsondergang activeer flow 1

De verlichting dimt prima, maar op het moment dat er een 2e of 3e persoon thuis komt start flow 1 weer gaan de lampen weer fel aan en dimmen langzaam weer.

Is hier een oplossing voor? Bv als de zon over 30 min onder gaat of de 1e persoon thuiskomt lampen aan en din binnen … sec naar …%?

Ik hoor graag.

chrome_2020-12-07_10-28-25

Die optie ken ik deels…

Dan zou ik die flow moeten omdraaien bedoel je? ALS “de eerste persoon kwam thuis” EN het is na zonsondergang DAN…

maar als er dan overdags iemand thuis is en de zon gaat onder, dan moet ik alsnog een flow hebben die dan de verlichting activeert?

Had hem graag in 1 flow gehad, of is dat niet mogelijk?

Ik wil dat de verlichting

Je kan maar 1 trigger per flow hebben dus dat gaat niet.
Je flow 2 die je hierboven laat zien werkt zowiezo niet. Je doet als er iemand thuis komt na zonsondergang een flow activeren die alleen maar gaat lopen 30 minuten voor zonsondergang.
Dus een tweede flow maken voor als er iemand thuis is voor zonsondergang is een goeie optie.

Laat flow 1 alleen verder gaan als een bepaalde lamp niet aanstaat.

ALS…EN lamp naam staat niet aan DAN…

De flow wordt dan alleen geactiveerd als de lamp niet aanstaat.