Standaard avondflow tuinverlichting hervatten na verandering

Goedemiddag, Ik ben bezig met een avondverlichting flow van de tuinverlichting die start wanneer de zon ondergaat en 01:00 uitgaat.
Dit is inmiddels gelukt. Ik heb daarna een tweede flow gemaakt, dat ALS de bewegingsmelder tuin aan gaat EN flow avondverlichting is gestart OF het is voor zonsopkomst de verlichting aanspringt naar 100% en in het DAN kolom een countdown van 15 sec. Hierop sprong de verlichting inderdaad naar de gewenste kleur en lichtsterkte, maar na de countdown blijft de verlichting op 100% staan en gaat niet terug naar de avondflow. Hierop heb ik een derde flow gemaakt met ALS zanderloper leeg is EN bewegingsmelder is uit EN de tijd is niet later dan 00:59 DAN Schakel/Start flow avond verlichting. Op beide DAN word niet gereageerd. Wat doe ik fout?
En hoe kan ik mijn gemaakte flows in dit topic laten zien?

Gr Imran

Op de support site staat heel veel info:

Ik hang altijd log- of tijdlijn kaartjes aan alle DAN en ELSE gedeeltes van flows, dan zie je vrij snel wat er niet gaat zoals je had verwacht.

Share knop gevonden op laptop en android app. als ik erop klik krijg ik op 3 van de 4 flows een blanco pagina. slechts eentje werkt.

Da’s apart. Blanco pagina betekent browser, probeer eens cache te legen en pagina herladen, of open de web app in incognito mode.
Dan wordt alles ‘vers’ geladen en dan zou het delen goed moeten gaan.

Zodra ik op share druk op verschillende flows (op android toestel) dan loopt heel de app vast en moet ik deze geforceerd afsluiten. En op webapp krijg ik een blanco pagina. Heb er een melding van gemaakt.

Flows heb ik opnieuw gemaakt en nu kunnen ze wel worden gedeeld.

Zo heb ik het nu ingedeeld.

Het starten en uitschakelen van de flow dat werkt. Ook het licht schakelen naar 100% bij beweging gaat goed, Echter na 15 seconden gaat de verlichting niet terug naar de avondverlichting flow.

Ik ben hier helemaal nieuw mee, en misschien denk ik wel te moeilijk, maar waar gaat het fout en wie kan mij op weg helpen

De eerste flow loopt maar eenmaal: bij zonsondergang.
Als gedurende de periode tussen zonsondergang en 1.00 uur deze flow wederom aangeroepen wordt, dan zal deze niet meer werken.
Je zou de eerste flow kunnen opsplitsen:
1e flow
Als het zonsondergang is
Dan start flow met lampen
2e flow
Als deze flow opgestart
De rest van de kaartjes die je in je eerste flow hebt zitten

De tweede flow is dan ook degene die je moet aanroepen als je van detectie terug wil naar de “normale” situatie waardoor de “zonsondergang” er niet meer in zit.

Ik hoop dat e.e.a. duidelijk is?

Dus als ik het goed begrijp moet ik deze flows eraan toevoegen?

Flow van Hervat avondverlichting heb ik ALS zon ondergaat weggelaten.
Deze flow kan ik weer niet delen. krijg een blanco pagina geopend. Hebben meer hier last van?

Ik kan je op dit moment helaas niet helpen met flow voorbeelden, maar ik probeer het met tekst.

Maak een variabele aan, kies voor ja/nee, naam (mag je zelf bedenken, in mijn voorb.)AVT, waarde = nee, opslaan

Flow 1
Als: de zon onder gaat
Dan: zet AVT naar ja
Start flow 2 (na 2 sec)

Flow 2
Als: deze flow is gestart
En: AVT = ja
Dan: zet tuinverlichting aan
Dim naar 50%
Zet temp 20%
Schakel flow 3 in (17 sec)
Anders: tuinverlichting uit

Flow 3 (na aanmaken, disable/uitschakelen; wordt geactiveerd door flow 2)
Als: de zone wordt aktief (of de bewegingsmelder gaat aan)
En: het is na zonsondergang
Het is voor zonsopkomst
(Wellicht kun je bovenstaande twee kaartjes vervangen voor 1 kaartje: het is nacht)
Dan: zet tuinverlichting aan
Zet relatief dimniveau 100%
Verander naar temp 0%
Start zandloper beweging tuin 15

Flow 4
Als: zandloper leeg beweging tuin
Dan: start flow 2

Flow 5
Als: tijd= 1.02
Dan: zet AVT naar nee

Flow 6
Als: tijd= 1.03
Dan: start flow 2

Flow 7
Als: zonopkomst + 10 minuten
Dan: schakel flow 3 uit

Ik hoop dat e.e.a. duidelijk is. Meerdere flows gebruikt voor de duidelijkheid en om grensgevallen te kunnen sturen (bijv. Bewegingsdetectie terwijl de avondverlichting aan moet gaan etc…).

Onwijs bedankt voor je uitgebreide uitleg Wilfred.
Het is nu duidelijk hoe ermee om te gaan. Er komen wel een hoop flows bij kijken voor een lampje op tijd en beweging😁.

Ik ga er vandaag lekker mee aan de slag, en dit help mij ook met andere flows.

Gr Snijder

Bij je laatste flow om de ‘gewone’ verlichting weer te starten (beweging tuin gestopt) gebruik je het verkeerde DAN kaartje.
Daar schakel je een flow IN, maar die is om een uitgeschakelde flow opniew in te schakelen.
Je moet hier het kaartje “start een flow” gebruiken.

EDIT: Ik zie dat je dat op meer plekken door elkaar haalt.
Flow IN/UIT schakelen is voor het actief of inactief maken van flows. Dus of je ze uberhaupt kunt gebruiken of niet. Als een flow uitgeschakeld is kun je hem niet gebruiken en aanroepen zal geen actie opleveren.
Flow STARTEN is om een flow daarwerkelijk (eenmalig) aan te roepen en te laten runnen.

Ik zie het inderdaad staan. Bedankt voor het verduidelijken van de 2 verschillen

Ik heb toch nog 2 vragen Wilfred.
Je geeft aan in flow 2 dat flow 3 ingeschakeld moet worden naar 17 sec. Is die 17 sec zomaar een waarde die je geeft als voorbeeld en moet er uberhaupt een vertraging inzitten?

In flow 3 begin je met (na aanmaken, disable/uitschakelen; wordt geactiveerd door flow 2).
Ik begrijp na tig keer lezen nog steeds niet wat je hiermee bedoelt :frowning:

Flow 3 bouw je op en sla je op, daarna schakel je hem uit. In flow 2 wordt hij dan voor de avond/nacht ingeschakeld en met flow 7 schakel je hem ‘s ochtends weer uit. Je zou dan met de bewegingsmelder een nieuwe flow kunnen maken die overdag ingeschakeld is waarbij je bijv. een pushbericht krijgt (en dat zou je dan weer kunnen uitbreiden met alleen pushbericht als niemand thuis is enz…)

In flow 2 is de tijd maar een voorbeeld, maar ik zou er wel een vertraging inzetten: eerst de lampen laten aanzetten en daarna de flow met de bewegingsmelder inschakelen. Je moet een beetje voorzichtig zijn met teveel tegelijk te willen doen, homey moet wel alle signalen kunnen uitsturen (en afhankelijk van het protocol weer een melding retour ontvangen).

Het is nu helemaal duidelijk en het werk precies zoals ik wil.

Bedankt Wilfred!