je hebt helemaal gelijk Peter
deze flow is van mijn tuin, camera staat voor in de tuin en achter hangt een buiten hue sensor
heb het idee dat de camera niet helemaal werkt met het uitgaan
je hebt helemaal gelijk Peter
deze flow is van mijn tuin, camera staat voor in de tuin en achter hangt een buiten hue sensor
heb het idee dat de camera niet helemaal werkt met het uitgaan
De lampen Schuur moeten nog wel worden uitgezet nadat de camera beweging heeft gedetecteerd. Hij zet ze nu enkel aan.
Dat kun je doen door
A. een extra flow toe te voegen:
Als…
Camera Achtertuin heeft niets meer gedetecteerd / geen beweging meer
Dan…
(Optioneel: vertraging van X minuten)
Zet lampen Schuur uit.
B. de camera flow te “verlengen” (vanaf de “zet helderheid lampen schuur naar 80%” kaart) met
Vertraging van X minuten
en dan
Zet lampen Schuur uit.
ah… oke ik ging er vanuit dat door die laatste regel van de zone is al een 1 minuut inactief, dat dat voor alle flows binnen deze advanced flow geld.
Hmm, als de cam de Tuin zone activeert heb je de bovenste flow niet nodig.
Wordt de zone eigenlijk wel inactief? Uiteindelijk?
Wat ik me ook afvraag: ziet Homey de Hue lampen als lampen?
Als in, zouden ze wel reageren op deze kaart:
Heb je al eens gewoon een ‘zet lamp Y uit’ kaart achter de ‘zone is inactief’ kaart gehangen? Om te zien of het daaraan ligt?
Hang ook eens tijdlijn kaartjes achter de trigger en achter de actie ( de alle lampen uit kaart).
Dan kun je in de tijdlijn terugzien wat er wel/niet werkt.
Nu is het gissen.
Ik schakel de buitenverlichting op basis van zonsondergang. Dan past hij zich ook aan voor zomer en winter.
Uiteraard is het aantal minuten een variabele.
Paul
Tijdelijke schakeling lampen werkt eenvoudig met een timer kaart.
De variabele tijd is hier in seconden.
Paul
wat doet die 120 minuten? betekent dit juist dat hij 120 min VOOR de zon onder gaat aangaat of er juist na?
waar vind ik de timer kaart?
ik benader de tuin van 2 kanten achter poort deze wordt getriggerd door een hue sensor en ik de camera hangt weer meer aan de kant van het huis waar de hue sensor geen zicht op heeft vandaar dat ik de camera geberuik als trigger om dezelfde lichten aan te doen… ik zal je advies vanavond even proberen. tijdlijnkaartjes? uuuuh… ik gat het even google wat dat is sorry ben een beginner
Sorry.
Timer is een handige app.
De 120 staat in dit geval voor 120 minuten voor zonsondergang.
Paul
Ja sorry, "beroepsdeformatie"
Een tijdlijnkaartje is een notificatie flowkaart,
welke een bericht op de tijdlijn in het startscherm vd Homey app laat zien.
Hi Peter bedankt voor alle uitleg wederom! Beetje druk met werk dus nog niet aan toegekomen om dat notificatie gebeuren te checken maar de verlichting buiten werkt nu naar behoren… enige wat ik wel vaak heb en dat heeft niks te maken met deze flow maar dat is dat als de lichten worden uitgeschakeld in een bepaalde groep zoals buiten of keuken dat er dan eentje blijft aanstaan! soms elke keer dezelfde maar soms ook een ander… buiten zo wellicht met bereik wifi te maken kunnne hebben maar keuken zit zeer dicht bij de hoemy/router/wifi etc… raadsel weer…
Ik herken dit sinds een paar weken: als ik via de app ‘group’ of via ‘zones’ lampen aan of uit deed schakelde niet alle lampen. Ik schakel nu per lamp.
Dit is helaas standaard ‘gedrag’, bij meer dan 3, 4, 5 lampen. Een grote bug imho.
Heel raar dat deze bug ook in de Pro23 nog steeds voorkomt.
Homey stuurt gewoon alle commando’s tegelijk, waardoor (soms) 1 of meerdere willekeurige lampen het commando niet meer kunnen ‘lezen’, simpel gezegd.
Bij lamp groepen in de < group > app, zouden alle lampen in een groep heel kort ná elkaar worden aangestuurd, waardoor bovengenoemd verschijnsel niet zou moeten optreden.
Middels de Device Capabilities app kun je ook (lamp)groepen aanmaken, de lampen in de groep worden dan ook kort ná elkaar aangestuurd.
In advanced flow kun je de lampen zelf ná elkaar laten schakelen door ze in serie te zetten, zg. ‘daisy-chaining’:
Verbind de ‘error’ output óók aan de volgende kaart, zodat de schakeling niet stopt als er een lamp met een fout tussen zit.
ik heb het ook verandert naar elke lamp apart aan en uit maar mag niet helpen