Waarom gaat lamp 3x ongewenst knipperen na flow

Kun je dit onderbouwen met iets uit een handleiding? zover ik weet

  1. kun je KAKU Start-line (RF433) niet met een zender in koppelmode zetten.
  2. in koppelmode knippert een KAKU Start-line lamp/device niet, dat doet deze na succesvol koppelen (2x)
  3. is dat zoals je zelf aan geeft niet van toepassing op de KAKU Premium-line (Zigbee) welke de Topic starter gebruikt.

De door je voorgestelde workaround (controleren of hij aan staat) heeft dus helemaal geen zin.

Je hebt gelijk, ik kan dit niet onderbouwen, is puur op mijn herinnering dat lampen van de oude rf433 serie ongewenst begonnen te knipperen. Maar nu ik er goed over terugdenk betrof dit de dimbare lampen en schakelaars, die de dim-instelling activeren na 2 x een aan signaal. Dit was best irritant als je niet goed bijhield (of wist) dat een lamp al aan stond en die nogmaals aanzette. Heeft inderdaad niets met bovenstaande probleem te maken, maar wellicht hebben andere mensen die dit topic bezoeken als ze zoeken naar ongewenst knipperende kaku lampen hier wel iets aan.

Zie pagina 7 van de handleiding van b.v. deze dimbare schakelaar:

Geen idee, of hier nog een oplossing voor is gevonden of wat de oorzaak is.
Persoonlijk denk ik dat namelijk niet in de Flow zit, mijn situatie is als volgt.
Bestaande lamp niet smart: geschakeld met een inbouwschakelaar ZCM-1800.
Ik heb deze ZCM-1800 gekoppeld via een Philips Hue hub, en daarna een synchronisatie naar google. Deze is dan weer gekoppeld met Homey, maar ook Philips Heu is gekoppeld met Homey.
Daardoor ziet Google ook alles dubbel bij mij! Google gebruik ik vooral voor spraak gestuurd lampen, en ook andere zaken aan en of uit te zetten.
Homey had ik toegevoegd in de hoop mijn rolluiken aan te kunnen sturen, helaas is dit nog niet gelukt. Maar het gebruik van de Flow’s in Homey zijn super! (Deze specifieke lamp heb ik dan weer niet opgenomen in de Flow)
Met een Philips Hue Switch afstandsbediening werkt de lamp 100% aan is aan en uit is Uit.
Maar zodra ik tegen google zeg dat deze de lamp moet uitdoen, gaat die netjes uit. 2 keer knipperen waarna ze aangaat en aan blijft.
Ik verwacht zelf dat het probleem in de combinatie zit van de module en de meerder ingangen.

Klopt. Kies 1 integratie om te gebruiken (ik kies dan altijd de niet-Homey items, zodat het Ggl deel in ieder geval blijft werken, als Homey een dagje iets voor zichzelf aan het doen is).
De dubbele items, die van Homey, plaats ik dan in een 2e huis, en die heb ik ‘Niet bedienen’ genoemd.
Dus, dit 2e huis, en de apparaten die er in staan wordt niet gebruikt.
Ik heb nog geen andere manier gevonden om bepaalde apparaten te kunnen negeren, of ‘disablen’ zeg maar.

1 Like

Dit moet toch wel een vaak voorkomende situatie zijn lijkt mij, met de koppeling en synchronisatie naar Google.
Ik ga morgen in de forums graven naar eerdere berichten, ook bij andere merken, Fibaro bijvoorbeeld, en Google Home/Assistant forums.
Ik kan me herinneren dat ik me afvroeg wat de koppeling zonder en met synchronisatie biedt. Ik koos met. Misschien dat zonder een betere optie is.
De oplossing met een tweede huis (in Google toch?) klinkt als een goede.
Maar eerst moet ik de originele van de dubbele devices van elkaar kunnen onderscheiden en dat is lastig wanneer ze dezelfde naam hebben…

Yep

Ja, da’s onhandig, het is een kwestie van het apparaat openen, en dan op het tandwieltje rechtsbovenin tikken.
Dan krijg je o.a. de gebruikte integratie te zien.
En dan kun je 'm meteen naar het 2e huis sturen als je dat voor dat apparaat zou willen.