Waar te beginnen, overkill error

Hoi,

Ondertussen mijn Homey Pro geïnstalleerd en alles werkt, wat gaat dat makkelijk zeg! Google Home werkt samen en de eerste basis en advanced flows gemaakt, maar … echt automatiseren is het nog niet.

Airco uit bij ramen en/of deuren open zit erin, alles uit als iedereen weg is en als de eerste terug is en het is donker de lichten aan. Lampen op een andere stand als tv aangaat etc

Ik mis gewoon sensoren binnen :thinking:

Op de schuifdeuren is het lastig, maar werkt zo’n Aqara MMwave dan misschien of is een gewone bewegingssensor (zo’n oog van Fibaro) dan slimmer om te starten? Wat is wijsheid, want er is zo enorm veel mogelijk.

Beetje overkill error eigenlijk.

Op de schuifdeur zelf kan je misschien een aqara raam/deur contact plakken maar je kan ook een Sensative Z-wave deurcontact gebruiken. Die zie je ook niet, als hij past.
Is wel prijzig.
Als voorbeeld even deze webshop. Er zijn ook andere leveranciers.
https://www.robbshop.nl/sensative-strips-guard-raam-deur-sensor-800-z-wave

1 Like

Met een bewegingssensor heb je meteen heel veel sensoren in huis.

  • Motion
  • lux
  • en vaak ook temperatuur

Dan kan je weer aardig vooruit.

1 Like

Hoi Mike,

Een schitterende oplossing, maar helaas past dit niet. De deuren zijn zwart dus thuis krijg ik er geen witte opgepakt. Is iemand op tegen :joy:

Daarnaast zijn het geluidswerende deuren dus sluiten naadloos aan. Lang verhaal, maar zal nog eens kijken of ze bovenop passen. Daar zit een sluitstrip tegen het geluid, maar misschien heb ik daar wel een aantal mm over en zie je ze niet.

Heb je een tip qua merk en type? Prijs maakt niet mega veel uit, maar ben “bang” dat ze steeds uit gaan als je wel aanwezig bent en tv zit te kijken of valt dat dus wel mee?

Ze zijn er in principe ook voor gemaakt om tussen de deur en het kozijn te monteren. Ze zijn een mm of 3 dik. Ik heb er 1 bovenop een draai/kiepraam gemonteerd. Ook uit het zicht

1 Like

Bewegings sensoren zijn geen aanwezigheids sensoren. Dus inderdaad, als je stil zit gaan ze uit.

Aanwezigheid zul je dan via flows moeten bouwen.
Of je moet een aanwezigheidsdensor aanschaffen.
De aqara FP1 schijnt goed te weken (zoek op het forum) maar ik weet niet of hij inmiddels al door homey ondersteund word

De FP2 wordt door Homey ondersteund.

2 Likes