Waar blijft de Homey Cloud oplossing

Een aankondiging in september vorig jaar en nu nog steeds niet beschikbaar…
Ik had veel vertrouwen in Homey maar dat zakt wel weg nu.
Iemand enig idee wat de status is?

Beta.

Al zoveel maanden?
misschien was het beter om de vraag anders te stellen:
Iemand enig idee wat de releasedatum van de officiële versie is

Dat moet je toch echt aan Athom vragen, maar ik schat de kans klein in dat je antwoord krijgt.

Het zal in ieder geval vóór de Kerst* zijn.

(* van elk willekeurig jaar)

4 Likes

De officiële status staat al een tijdje hier:

Btw het is beschikbaar, echter als beta maar daarom wel voorlopig gratis de volledige functionaliteit.

:joy:

Soon™ is de andere toezegging

Mijn setup is ook nog steeds in BETA status , slechts enkele fibaro devices sinds de aankoop van de Homey bridge in December 2021.
Heb er te weinig vertrouwen in tot nu toe om er op te bouwen.
Heb al eens op het punt gestaan om het ding in de hoek te leggen, na dat voor de zoveelste keer de wifi verbinding weg was ,-(
Echt verkeerde zuinigheid om een utp connector weg te laten.
Volledig functioneel , nou nee.

1 Like

Ik denk dat de onzekerheid over Matter en de moeilijkheden met leveren van elektronicacomponenten hier ook wel wat roet in het eten gooien.
Nu veel resources steken in ontwikkeling voor iets dat binnenkort misschien helemaal omgegooid moet worden, is niet echt aanlokkelijk voor een bedrijf dat winst moet maken.

Homey Cloud is cloud-based home automation, dat heeft niet echt veel te maken met Matter (ja okee, het is een protocol dat Homey op den duur wel zal moeten gaan ondersteunen, maar dat kan naast alle andere protocollen, die echt niet ineens zo maar zullen verdwijnen).

Daarnaast, als Matter een rol had gespeeld was Homey Bridge niet uitgebracht zonder hardware die Thread kan ondersteunen.