Ik heb een homey pro in mijn bezit, met een sensor(verklikker) en 2 lampen van philips hue.
Ik wil graag een advanced flow maken, waarbij een tijd ingesteld is, bijvoorbeeld 1 minuut, en wanneer ik binnen die 1 minuut in die sensor loop moet deze opnieuw starten zodat die aanblijft. wanneer deze 1 minuut is verstreken, moeten de lampen uit gaan. Kan iemand mij hiermee helpen hoe ik dit moet doen? Mijn probleem zit hem vooral in dat ik 2 flows maak, en dat flow B niet opgepakt wordt. Ik hoor het graag!
Zie hieronder nog 2 printscreens voor Flow A en flow B:
Het lijkt erop dat je twee verschillende zandlopers hebt in Countdown.
Je start de zandloperlamp_timer, maar je vraagt om de zandloper kamer Lenn.
Ik denk dat het werkt als je de stop-uurglaskaart in de eerste stroom verwijdert en beide op dezelfde uurglasnaam instelt.
U kunt de tweede stroom binnen de eerste stroom met de twee startpunten maken, als u dat wilt.
De vertragingskaart (standaard) en in de Chronograph-app zijn ook beschikbaar. Ik raad de standaardvertraging vanwege bijwerkingen zeker niet aan, en ik raad ook de vertraging in Chronograph niet aan. Laat het zo, voor het geval het goed werkt.
Ik ben bang dat mijn browser de pagina automatisch naar het Engels heeft vertaald. Nu krijgt u de automatische Nederlandse versie.
Ik neem aan dat beide voorwaarden (lux<400, tussen 7:30 17:59) waar moeten zijn wil de flow doorlopen? Dan moet er na de voorwaarden een ALL- card toegevoegd worden.
In flow B gebruik je ‘timer gestopt’. Hier moet je ‘timer is afgelopen’ (oid) gebruiken
.En zoals Dirkh al schreef, beide flows kunnen best op één canvas.
Je zou ook even moeten kijken naar de ‘blindtime’ van de bewegingsmelder. Die van mij kan ik niet lager instellen dan 60s: dus pas na 60s kan nieuwe beweging worden waargenomen.
Maar waarom heb je hier een all kaart ingezet? want de flow werkt tot daar prima. En daarnaast hoe krijg ik deze all kaart erbij in, wanneer dit nodig is?
PS. Dat klopt, daar heb je gelijk in. Deze werkt niet.
Ik heb de all-card gebruikt omdat ik vermoedde dat beide voorwaarden waar moesten zijn. Als dat niet de bedoeling is kun je deze vervangen door een any-card
Ik heb de all card ingevoegd hoor, zie hieronder. Maar nu moet ik die chronograph invoegen, maar deze wil hij niet toevoegen, want hij zegt namelijk geen apparaat gevonden. hoe doe ik dat?
Ik gebruik inderdaad de Chronograph app voor timers, stopwatches en transitions. Voor timers kun je ook de zandloper app gebruiken. Het zal ongeveer hetzelfde werken.
Net als bij een wait-card zal bij de ‘vertraging van x seconden is verstreken ‘card de flow sowieso doorlopen. Eénmaal gestart is dit niet te onderbreken. Dus 10 seconden na de eerste beweging gaat het licht uit. No matter what.
Wat je wil is dat bij een tweede beweging opnieuw 10 seconden (erg kort BTW. Kan jouw sensor binnen die tijd nieuwe beweging waarnemen?) wordt gewacht. Dus start je na iedere beweging de timer opnieuw.
Wordt er geen beweging waargenomen dan zal de timer na 10s aflopen. Vandaar de aparte trigger ‘timer is afgelopen’ > licht uit
Dat is helder wat je schrijft, maar als ik een aparte trigger erbij opzet, pakt hij deze niet op. Hoe kan dit? En deze instellingen heb ik ook niet beschikbaar. die staan er bij mij niet in, heeft dit met het model te maken? Bij mij staat namelijk SML003
Ik heb hem nu zo gemaakt zoals jullie voorschrijven, maar hij werkt helaas nog niet, flow 2 start gewoon niet op. Of doe ik hier nog steeds iets verkeerd?