Vertraging en stoppen advanced flow homey pro

Vreemd hoor

Ik heb 8 timers op die manier en die werken allemaal.

Herstart de Chronograph app eens een keer.

Is je complete flow niet per ongeluk disabled?

Maak anders een nieuwe flow en een nieuwe timer zo simpel mogelijk en kijk wat er gebeurt in de Chronograph app naar die timer . . . bij terugloop naar 0 moet de lamp uitgaan.

Heb je als test een andere Bewegingsmelder? en /of andere lamp?

Je hebt een and flow in het begin, dus de helderheid MOET lager zijn dan 400 anders gaat hij niet werken. is dat de bedoeling?

Tevens laat ik een dergelijk bij mij altijd triggeren bij beweging gaan aan, en beweging gaat uit.

Reden: als de chronograph start alleen bij ā€œaanā€ aan gaat en de tijd die je wacht, in jouw geval 90sec, is korter dan de trigger tijd van de bewegingssensor (vaak 1, 5 of 10 min) dan heeft vaak die 90 sec geen enkele zin. eerst loopt die trigger af dan gaan de lampen uit, maar ze gaan pas weer aan nadat de sensor reset is (en als hij op 10 min staat, is het dus een tijd donker). en dat geeft ook nog allerlei onverwachte acties.

Hopelijk is dat duidelijk….

Dit doet toch exact wat de bedoeling is?

1 Like

Bedankt Rob voor het meedenken, maar deze chronograph heb ik ingebouwd wanneer de timer begint te lopen voor bijvoorbeeld 1 minuut, en ik loop binnen de tijd van 1 minuut weer door de sensor heen, dat deze weer opnieuw start, en uiteindelijk wanneer er niet meer doorheen gelopen wordt binnen die 1 minuut, moet deze stoppen. Vandaar de ingebouwde chronograph. Of heb ik deze zo niet goed ingesteld?

De flow is toch niet uitgeschakeld? Want dan werkt het testen van de bovenste flow wel, maar zal de ā€˜timer’ afgelopen ā€˜ niet triggeren

Als de flow niet is uitgeschakeld wordt de timer dan wel gestart? Je kunt dat controleren in de Chronograph app bij ā€˜tandwieltje’ > app-instellingen.

Als de timer niet gestart wordt, maak dan een nieuwe ā€˜start timer’ aan; kies ā€˜beweging’; selecteer ā€˜bestaand’; vul looptijd in.

Bewaar de flow en ā€˜test de flow vanaf hier’:

Loopt de timer nu wel?

Maak voor de zekerheid ook de ā€˜timer is afgelopen’ opnieuw aan.

(In jouw flow wordt de de start timer 3x op vrijwel hetzelfde moment gestart. Klein kansje dat je Homey daar niet goed op reageert.

)

Nou, alles werkt hoor, ook de timer getest, deze loopt netjes af. Ik heb de kleine issue wat het kon zijn met een kaart ā€œallā€ ook vervangen, zie meegestuurde printscreen, maar hij start flow 2 nog steeds niet :see_no_evil_monkey: .

Je hebt in de laatste screenprint ā€˜timer is gestopt’.Dat moet ā€˜timer is afgelopen’ worden.

Heb ik ook gedaan, maar werkt nog steeds niet, ik dacht laat ik maar eens wat anders proberen :sweat_smile:

.

Wel in het echt testen he

Niet op het play knopje in je scherm . . . want dan werkt het niet en daardoor zijn de laaste 3 items grade-out

1 Like

Ok, bedankt!
Ga ik het vanavond even testenšŸ‘

Zo zou het ook kunnen werken, maar ik denk dat de timer overbodig is. Maar vele wegen naar Rome enzo.

Maak eerst een een testflow om de timer voor elkaar te krijgen. Dus

Als beweging gedetecteerd start timer

en

Als timer is afgelopen maak notificatie.

Allemaal harstikke bedankt! Werkt perfect :ok_hand: :+1:

En waar lag het nu aan? :hot_face:

Zou je het wel kunnen testen met dat knopje als je de onderste flow op een eigen canvas zet?

Nou, het zijn 2 dingen volgens mij:

Ik heb het getest op het werk, waardoor het lijkt dat de onderste flow niet loopt, maar toch wel doet wanneer ik het fysiek test.

En Ik had in de vorige flows de lampen verzameld om uit te doen, en nu heb ik ze apart aangestuurd.

Dat heb ik gedaan, dan doet deze het inderdaad wel.