Verdwijnt energie historie als je van p1 meter wisselt?

De titel beschrijft het grotendeels al:
Verdwijnt energie historie als je van p1 meter wisselt en oude device uit homey haalt?

Ik ben namelijk overgestapt van de Homewizard p1 meter naar de energie meter van Homey zelf. Aangezien ik de tot op heden gemaakt historie niet kwijt wil raken wacht ik voor de zekerheid met het verwijderen van het device binnen Homey.

Wie kan mij antwoord geven op bovenstaande vraag? :slight_smile:

Het is niet mogelijk om Insights te kopieren naar een ander apparaat, dus je zal je huidige Insights kwijtraken

Het is niet zo dat ik het wil kopiëren oid. Ik wil de huidige data behouden.
Homewizard p1 is inmiddels gereset. Dus het device in Homey kan geen verbinding meer maken. Maar wat ik mij dus afvraag is of de reeds doorgegeven data van Homewizard in Homey energy bewaard blijft als ik het device uit Homey verwijder.

Als je het apparaat uit Homey verwijdert, gaan de Insights (data) ook weg. Je kan op de web app (my.homey.app) je Insights exporteren naar CSV als je ze wilt bewaren

@Z0tteke
Als je dat niet doet, en de Homewizard app uitschakelt (en niet deïnstalleert), blijft de insights data staan.
De vraag is wat je eraan hebt, daar insights steeds meer middelt naarmate de tijd verstrijkt (de pieken en dalen worden steeds meer gladgestreken).