Nieuw device voor P1 poort - oude data behouden?

Goede middag,

Mijn oude plugwise P1 heeft kuren en lijkt aan vervanging toe. Ik zou hem graag vervangen voor de variant van Home Wizard. Ik heb dan geen usb stroom kabel meer nodig, werkt hopelijk net zo goed als de Watermeter van Home Wizard en kost 1/3 van de Plugwise.

Nu heb ik echter al een paar jaar ‘data’ van de plugwise in Homey (stroom en gas verbruik). Is er een manier om deze data te behouden of over te zetten naar de Home Wizard? (Bij Homey als insight)

De plugwise in homey laten staan in een kamer waar hij niet is voor behoud van data is niet echt een top oplossing. Mijn Homey loopt al op de achterste benen met 49 apps, 200+ devices en 100+ CPU load. Wil graag apps deactiveren die niet meer nodig zijn.

Heel hartelijk dank voor het meedenken en mooie dagen gewenst!

Het volgende zou moeten werken.

Vervang de apparaat ID van de nieuwe P1 dongle door de apparaat ID van de oude P1 dongle. Op die manier hoef je ook de flows niet te repareren.
De ID vind je hier:
https://tools.developer.homey.app/tools/devices

Middels dit superhandige script kun je de ID’s vervangen:


Voorzover ik weet zou dat de enige oplossing zijn.

1 Like

Dat script fixed flows, maar voor zover ik weet zijn apparaat-ID’s niet vervangbaar.

2 Likes

Ja hoor, zo vaak gedaan. Juist doordat je de apparaat ID vervangt, fix je de flows
Klopt inderdaad, het vervangt het ID in de flows

1 Like

Maar het vervangt alleen de apparaat ID in de flows, niet van het apparaat zelf (en dus ook niet van de Insights data waar het hier over gaat).

2 Likes

Het korte antwoord, NEE
(m.b.t. het behouden van de Data in Homey Pro Insights, mijn kennis gaat niet ver genoeg voor andere systemen)

Lange:
Volgens mij was de enige oplossing geweest als je de data in een een Virtual Device (bijvoorbeeld van de App ) zou overnemen en dan deze app om-configured van oude-P1 naar Nieuwe-P1.
Maar dat ia achteraf praten, en ook alle Data dubbel opslaan op Homey Pro.
Dus Exporteren en extern verwerken / archiveren. (zover de data waarde heeft voor je)

Helder. Ik was er al bang voor. Hartelijk dank voor je tijd en meedenken! :+1:

Je kunt nog wel eerst alle data archiveren:

1 Like

Hè bah, je hebt alweer gelijk, Robert :stuck_out_tongue_winking_eye: :rofl: :rofl:
Fijne dagen :santa:

1 Like