Wanneer de Adam en Smile-T (waar Anna aan zit) spanningsloos zijn geweest hersteld Plugwise prima, maar in de Homey ben ik de Anna, ketel info, en de Tom’s kwijt.
Is er een workaround om deze te herstellen?
dus zonder opnieuw toe te hoeven voegen waardoor flows stuk zijn?
Hebben genoemde personen vaste IP adressen?
Zo niet, dan zouden ze na het online komen wel eens andere IP adressen kunnen hebben.
En Homey is nu bepaald geen ster in het (her)ontdekken van apparaten met een gewijzigd IP adres.
Het gaat om type aanduidingen van Plugwise apparatuur.
De thermostaat, radiator knoppen zijn verbonden met homey, raken verbinding kwijt en eenmaal weer online in het zigbee netwerk kan Homey ze niet weer vinden.
Het (steeds) spanningloos zijn is het echte probleem hier, al zou dit soort apparatuur daarmee om moeten kunnen gaan.
Ik begrijp nu dat ze zigbee gebruiken.
Zigbee heeft tijd nodig om het mesh netwerk te herstellen na stroomuitval.
Hoe lang heb je gewacht voodat je concludeerde dat Homey ze niet meer kon vinden?
→ En áls je ze opnieuw paired, zonder vooraf iets te verwijderen, dan zouden je flows daarna gewoon weer moeten werken.
Kun je uitleggen wat je bedoelt? Waar kun je zien dat ze weer online zijn in het netwerk, terwijl Homey ze niet kan zien?
Dit even voor mijn beeldvorming.
Heb ruim 3 jaar tado v3 (via de cloud dus) + tadoZones app gebruikt, werkte echt feilloos.
Ik laat wel de thermostaat (software) een hoofdschema draaien. Homey mag tijdelijke wijzigingen aanbrengen.
(thermostaat werkt gewoonlijk altijd, Homey werkt niet altijd).
Heb je tado X via Matter of via de tado bridge gebruikt?
Want Homey’s Matter lijkt nog instabiel te zijn, niet handig bij thermostaten.
Plugwise is zigbee ja. Ik heb de flow niet getest, kan ik nog eens doen.
De Adam kwam inderdaad opnieuw terug, zo ook een Tom.
Gister thuisgekomen was plugwise zelf alle devices kwijt. Lijkt op een ketting reactie en door de ketting verbinding ligt alles eruit, en hersteld niet zomaar vanzelf.
In de plugwise app zag ik alle knoppen, routers etc. Maar Homey was ze nog steeds kwijt.
Ik wist niet dat er twee manieren zijn. Ik heb de knoppen los aan homey toegevoegd dus niet via de bridge, neem ik dan aan.
Ik heb nu plugwise draaien maar vind het niet heel stabiel. Ik heb vorige week dan ook een sales buitendienst Plugwise medewerker over de vloer gehad die het spul stabiel zou laten draaien. Heb nu 2 aqara zigbee routers, puur voor de connectie, 3 toms waarvan (met tegenzin want kabel over je plint) 1 router, en een aqara zigbee plug voor de vloerverwarming zoneklep.
App springt ook vaak spontaan naar een ander menu of terug naar het start scherm terwijl je iets aan het instellen bent.
zigbee is minder stabiel dan Matter
Tado X, sta op het punt deze terug te sturen (gekocht met BF, nu weer erg hoog in de (standaard) prijs.
Tado heb ik dus even geprobeer maar niet heel uitvoerig vandaar hier mn vraag.