Plugwise heeft geen verbinding meer na Homey update 10.0.4 (13-12-23)

Na de update van woensdag 13 december ontvangt de Plugwise app geen data meer van Plugwise apparaten. Dat zijn Tom’s, Lisa’'s en Plugs.
Bij een herstart blijft de app in het update scherm heel lang hangen (zie bijlage). Het pijltje linksboven werkt pas na diverse pogingen.


Zijn er meer mensen met dit probleem en wat is de oplossing?

groet Hugo

Homey ook al een keer ca 10 minuten van de stroom af gehad, dus een PTP gedaan?
Het gebeurd wel eens dat de Homey na een update die reset even nodig heeft.

Ik dacht even dat het werkte, maar binnen een minuut was alles weer voorzien van een rood uitroepteken.

Bij mij in werkt ook helemaal niets meer van plugwise via Homey.
Plugwise zelf, via de eigen app, werkt wel en heeft verbinding etc.
Alleen niet via Homey… Zonde…

Diverse malen herstart van de app of homey helpt niet.

Een paar dagen geleden was er plotseling weer de mogelijkheid mijn apparaten te koppelen. Alles moest weer opnieuw worden ingesteld (alle Tom’s en Lisa’s)> vannacht weer alles er uit en nu kan ik weer niet koppelen. 1 Tom verwijderd en weer proberen te koppelen. Werkt niet. Plugwise zelf werkt wel, het IP adres kan gepingt worden zonder probleem.
Weer gebeurd dit na een Homey update. Namelijk vanacht om half 5.
Je kunt er de klok op gelijk zetten: Homey update en meteen werkt langere tijd de app niet.

Geen beste beurt van de Homey ontwikkelaars.

Niet om het goed te praten, maar waarom zet je de auto updates niet uit? En meestal kun je x updates overslaan, omdat die niet op jouw specifieke setup van toepassing zijn.
Zolang er niet aan mij wordt gemeld dat er een update klaarstaat, en wanneer ik die dan geïnstalleerd zou willen hebben, vind ik de huidige auto update functie Homey onwaardig.

En ook, er zijn weet ik niet hoeveel apps, vermoedelijk rond de 300, Athom kan dat nooit allemaal uittesten voordat er een stable firmware wordt uitgerold.
Ja er zijn ook RC updates om bugs te kunnen ontdekken, maar die installeert niet iedereen, en “dus” kunnen ze nooit waterdichte bugvrije updates uitrollen. Bugvrije software bestaat ook niet trouwens :wink:

Ik hoop dat je je bevindingen aan support hebt gemeld? Want de issues alleen op het forum melden heeft weinig zin wat dat betreft.

ik heb ze idd aan de support gemeld. Is er van op de hoogte.
ook voor jouw info @Hugo_H

1 Like

Ik had het gemeld via de officiele Plugwise app van Homey die (oa?) @TedTolboom heeft gemaakt.
Hij is op de hoogte en heeft van mij foutrapporten gekregen.

Ted: wellicht kun je hier een update geven als ie er is.
Hoor het wel…
Dankjewel!

@TedTolboom heb je een update?

Vorige week weer een Homey update met de (nu) verwachte gevolgen. Ik heb de Plugwise developers op de hoogte gesteld en zij proberen contact hierover met Homey te krijgen.

1 Like

Je kunt de auto updates ook uitschakelen. Scheelt veel ergernis imho.

Vandaag weer een update en de zaken worden alleen maar slechter. Nadat de update alle verbindingen met apparaten aan de Adam heeft verbroken kunnen ze nu ook niet meer worden teruggeplaatst.

Ik heb inderdaad ook steeds vaker problemen met de plugwise app op de homey. Op dit moment heb ik geen verbinding meer vanuit Homey. Plugwise app zelf werkt wel gewoon, ook de HTML interface is up-and-running. Iemand nog suggesties?

Hi Jeroen,

De wifi of zigbee app?

Welk model?

Hoi Peter, het gaat om de Adam, Lisa en Tom componenten. Het advies van Plugwise was om alles er uit te halen en opnieuw te connecten. Oorzaak vermoedelijk een update van Homey. Dat is inderdaad gelukt. Ik was alleen vergeten dat dan ook alle flows opnieuw moeten worden ingesteld.
Ik had geen goede ‘backup’ beschikbaar.
Het is nu dus wel opgelost.

1 Like

Ah okee. Voor een volgende x, er is een fantastisch script om je flows te repareren:

1 Like

Dat wilde ik nog vragen, zo een script is een goede uitkomst.
Bedankt!

1 Like