Trust rookmelder(s) willen niet koppelen

Ik heb drie Trust rookmelders en een CO melder, welke onder Kaku dingen aansturen, zoals de cv uitzetten ingeval van CO.
Sinds kort een Homey van een vriend overgenomen en al diverse devices gekoppeld en flows toegevoegd. Nu waren de rook- en co melders aan de beurt, maar krijg met geen mogelijkheid ze gekoppeld.
Ik doe dit via de Trust-app, waarin ze ook genoemd staan. Ik volg de instructies en krijg of dat het te lang geduurd heeft, of hij koppelt met de melding dat er geen app is dit device, terwijl ik het juist vanuit de app doe!
Ook de rookmelders dicht bij Homey gehouden, maar dat versnelde het koppelingsproces alleen maar, maar veranderde verder niks aan het probleem.

Als Homey zegt dat er geen app is voor het apparaat, dan wordt ie niet ondersteund, ondanks dat de app iets anders suggereert.

Eventueel zou je het nog met de testversie van de app kunnen proberen: KlikAanKlikUit (Zigbee) | Homey

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.
Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Dan kan ik mijn Homey dus weer de deur uit doen… Dat was nou juist het idee van deze (zigbee)melders in combinatie met stopcontacten zodat ik meldingen kan versturen, licht aan kan doen als het 's-nachts is. En de CO-melder zorgt voor het uitzetten van de CV-installatie. Vervolgens zorgt een lekkage melder dat de wasmachine uit wordt gezet. Dit alles via de ICS-2000, die ik eigenlijk de deur uit wil hebben.
Elders in dit forum las ik dat de rookmelders gewoon herkent worden, dus vandaar mijn vraag wat ik of wat er mogelijk mis kan zijn.

Homey koppelt apparaten aan apps via de interne unieke productcode van een apparaat. Als de fabrikant die code verandert (wat nog wel eens gebeurt, zelfs als er aan het apparaat zelf helemaal niks verandert) dan herkent Homey het apparaat niet meer en krijg je de melding dat er geen app gevonden kon worden voor het apparaat.

En dat antwoord snap ik. Ik ga kijken of ik via de maker van de app meer te weten kan komen.

Er is een update voor de Homey Trust app die product ID’s voor (o.a.) de rookmelders toevoegt:

Probeer je rookmelders nu nog es te koppelen? (En laat even weten wat je bevindingen zijn svp ;))

Afgelopen dagen veel contact gehad met de support afdeling, die dit voor mij opgelost hebben. De rookmelders zijn inmiddels gekoppeld.

1 Like