KaKu rookmelder koppelen

Hallo iedereen,

Sinds kort heb ik een homey aangeschaft. Ik heb hiervoor (goedkope) smarthome producten van KlikaanKlikuit gehad die ik schakelde met een app.

Nu heb ik al mijn bestaande KaKu apparaten kunnen koppelen behalve de “slimme” rookmelder.
Deze rookmelder is zigbee dus het zal technisch moeten kunnen.

Is er een reden dat deze niet toe te voegen is aan homey?
Of kan ik hem op een andere manier alsnog toevoegen?

De KaKu Zigbee app ondersteunt dat apparaat niet. Het is gissen naar de reden daarvoor, maar het zou ermee te maken kunnen hebben dat Homey’s Zigbee implementatie geen ondersteuning biedt voor dat soort apparaten. In dat geval zou je moeten wachten tot de Grote Zigbee Rewrite die ergens voor Kerst (202X) misschien klaar is.

2 Likes

hoi ik overweeg een Kaku zigbee rookmelder te kopen , maar mij vraag is dus hoe werkt hij met homey naar de update ?? kan iemand me aan geven of dit gewoon samen met homey werkt, en als het alarm af gaat moet homey hier voor aan staan of gaat er vanuit de rook melder een alarm af,

Heb model ZSDR-850 via de Trust Smart App met Homey verbonden. Werkt prima. Geluidalarm gaat altijd af of Homey uitstaat of niet.

Je kunt het geluid ook niet aansturen met Homey. Homey krijgt alleen door ‘Rookmelder Ja óf Nee’. Op basis daarvan kun je acties aansturen in je huis. Maar je kunt de brandmelder zelf dus niet aansturen.

1 Like