Thuisbatterij Zonneplan

Ik heb sinds kort een thuisbatterij van Zonneplan in mijn huis. Ik zie wel dat er wat HA integrities zijn maar zijn er ook mensen die de batterij / opbrengsten kunnen monitoren in Homey?

1 Like

Welkom op dit forum
Je bent wel 1 van de eersten hier denk ik met een zonneplan accu.
Je daarbij natuurljk het dynamische tarief van Zonneplan als energie leverancier.
Maar je zou eens kunnen kijken of de APP van @Gruijter PowerBy the Hour kunt toepassen of je totaal en deel verbruik kunt registreren/meten.
En wellicht als er meer mensen komen met een Zonneplan Accu (batterij is eigenlijk een verkeerd woord) dat er dan wellicht meer inzicht komt tbv van deze Accu (api acces ect).
Als niet genoeg info uit je huidige API of online monitoring kunt halen dan wellicht een extra tussen meter er bij plaatsen (homewizard/eatron) zodat je wel eigen meet gevens kunt verzamelen.
Succes
PS zelf werk ik met Sessy’s

Wellicht vind je hier meer gebruikers met Homey en Zonneplan : Nexus thuis accu zonneplan · Issue #5 · biemond/nl.zonneplan · GitHub

Ik heb ook een Nexus van Zonneplan en zou graag intergratie in Homey willen zien. Al met enige jalousie naar de HA mogelijkheden gekeken.

Hier nog iemand met een Nexus-thuisbatterij. Ik vroeg me dit ook precies af aangezien de Zonneplan-app geen goed inzicht geeft in gebruik (laden en ontladen) van de batterij versus mijn overig huisgebruik. De app combineert dit. Nog even los van andere apparaten (laadpaal, zonnepanelen) die ik heb en waarvan ik graag het inzicht wil.

1 Like

Zelf geen Zonneplan, maar Sessy’s
Ik zou als ik je was een extra verbruiks meter tussen je zonneplan accu en je groepkast plaatsen.
Iets als homewizzard/eatron. Dan meet je gewoon zelf hoeveel vermogen je accu in gaat en er weer uit komt.
Bijna alle accu intergratie kennen deze problemen dus door zelf te meten krijg je veel meer inzicht.

1 Like

Ik heb sinds kort ook de Nexus accu.

En zou een integratie in homey ook waarderen.
Juist bij homey gebruikers is deze early adoption wenselijk, omdat we allemaal pioniers zijn😎

1 Like

Dan zou ik de ontwikkelaar even lief aankijken & een donatie doen.
Contact info staat op de app pagina op homey.app.
Er zijn een half jaar geleden al verzoeken gedaan trouwens, dus wie weet:

Hier nog iemand met een Nexus thuisbatterij. Ben nog héél erg nieuw met Homey Pro, maar deze inzichten zou ik graag willen zien.

Ook icm de Charge 2 wallbox van Zonneplan en de dynamische energie.

1 Like

Hier ook een Nexus Thuisbatterij en puur vanwege het kunnen monitoren van deze batterij even snel HASS in de lucht gegooid op een RBpi, maar mooier zou natuurlijk gewoon via de Homey zijn :wink: