Thuisbatterij voor in stopcontact, welke?

Dan zit je toch snel aan de HomeWizard? Zo zat ik namelijk ook te denken. 800 is voldoende en zeker handig als het met homey samenwerkt.

Homewizard kan toch niet met dynamische prijzen? Of intussen wel?

EƩn van mijn overwegingen is dat HW het eenvoudigst lijkt. Maar juist bij HW betwijfel ik inderdaad de mogelijkheid om te (ont-)laden via dynamische tarieven. Overigens is het niet direct mijn bedoeling om te gaan handelen op de onbalansmarkt.

Sinds april kan je Homewizard batterij via de P1 (apiv2) schakelen naar gewenste modus (NOM of standby, full charge). En met Power by the hour kan je zelf met dynamische prijzen knutselen met flows.

Hun eigen Homewizard Energy app (los van Homey / HA) volgt binnenkort. Maar met een Homey of HA kan je al langer zelf met dynamische tarieven spelen. Staan al genoeg voorbeelden hier op het forum van gebruikers die dit doen.

2 Likes

Ah, goed om te lezen. Zodra ik er van overtuigd ben dat HW de betere keuze is boven andere, zal ik daarin duiken.

Daar ben je inderdaad helemaal vrij in. Hij staat bij mij hier gewoon op NOM (zero). Vast contract nog en weinig zin ermee te klooien. Het doet wat het moet doen. Er zijn genoeg oplossingen te koop inmiddels. Lees je anders ook even in bij tweakers.

Ik heb al heel wat gelezen op tweakers, heel veel bomen maar ik zie het bos niet meer. Vandaar, en als Homey-gebruiker, dat ik mijn vraag hier stelde en bewust inhaakte op een ouder draadje.

Nu moet ik ook toegeven dat mijn interesse in een thuisbatterij in eerste instantie gewekt is door de publicaties door Homewizard, maar dat ik tegelijk niet zo heel veel vertrouwen heb in deze specifieke onderneming. Daarnaast speelt dat het erop lijkt dat de prijs per kWh bij EcoFlow en vooral Marstek mij gunstiger lijkt.

Is het niet zo dat HomeWizard met PBH alleen per uur werkt en niet per kwartier? Want mijn dynamische is in kwartier bedragen.

Je moet de test versie van PbtH gebruiker althans dat lees ik op het topic.

Oh, dan heb ik ergens overheen gelezen zeker. Hoe kom ik daaraan? De site en dan iets met test er achter of zo?

1 Like