En die hebben we ook hangen, een vaste LG thuisbatterij. Maar ja, onze vorige provider is gestopt met ondersteuning en niemand die weet hoe het werkt. Heb alles zelfs nieuw aan de muur hangen, omdat eerst de LG batterij defect bleek te zijn en daarna SolarEdge apparaat. Alles nieuw, en toch werk het niet.
Eerst geen bedrijf kunnen vinden die ons kon helpen. Nu gelukkig iemand gevonden die wil meedenken en kijken wat die kan doen. Voorlopig zijn we daar nu ook weer een aantal maanden mee bezig omdat dit bedrijf ook weer moet wachten op de slome klantenservice.
Een ramp allemaal en weet dus niet meer wat ik moet doen. Daarom zit ik te denken aan een losse stekker accu en eigenlijk, naar ik hoop, voor tijdelijk. Daarom kan mijn keuze niet homewizard zijn want wachttijd is me te lang.
Met tijdelijk bedoel ik dat deze dan nu mij kan helpen door wat stroom op te sparen in dure uren. Uiteraard wil ik dan de stekker accu gewoon blijven gebruiken. Dat bedoelde ik met tijdelijk
Ik heb ook een dynamisch contract,
Maar de prijsverschillen die je noemt zijn naar mijn gevoel toch wel uitzonderlijk. Zeker op 1 dag.
En zelfs met 2500w moet je dat verschil ook nog minimaal 2uur lang hebben.
Houd je er ook rekening mee dat je voor terugleveren nog ca 5ct van de all-in prijs af moet trekken ?(vanwege het verschil tussen terugleververgoeding en leververgoeding?)
Maar de conclusie blijft hetzelfde: de terugverdientijd is meer dan 10 jaar en ligt dicht bij de levensduur van de batterij.
Die €103 moet je even vergeten. Dat klopt idd niet. Dit voorbeeld qua prijzen komt wel eens voor maar meestal minder. Het was niet mijn bedoeling om te bewijzen dat een batterij rendabel is, meer te laten zien hoe je de batterij kunt inzetten bij een dynamisch contract. En zelfs daar kies ik gedeeltelijk voor NOM.
Bij een dynamisch contract kan je het beste laden op de goedkoopste momenten en verkopen op de duurste momenten. In de praktijk komt dat neer op 1 cyclus per dag.
Met de 5ct die je noemt hoef je volgens mij geen rekening te houden. Met saldering waarbij je minder opwekt dan verbruikt.
Zonder batterij zou ik geen dynamisch contract nemen. Dat scheelt me wel 250€ per jaar aan terugleverkosten. Aan de andere kant krijg ik nu wel minder voor mijn zonopwek doordat ik terulever op de goedkope uren. (Als de zon schijnt, zijn de prijzen laag).
Is denk ik niet voor alle leveranciers nodig.
Ik heb Frank energie.
Daar betaal je een inkoopvergoeding (0,01815 /kWh) en een teruglever vergoeding ( 0,03509/kWh)
Als je oplaadt en daarna teruglevert, betaal je dus beide =ca5ct.
Tenzij je alleen op zonneenergie laadt (maar dat werkt maar een paar maanden per jaar en ook dan niet alle dagen)
Dat staat los van salderen, die 12ct krijg je weer terug.
Ben sinds een paar dagen in het bezit van een Homewizard batterij. De batterij doet wat ie moet doen maar er zijn ook nadelen in combinatie met een dynamisch contract.
Als er overschot aan zonneenergie gaat dat altijd naar de batterij ook als je dir vanwege de energie prijs zou willen terugleveren.
Van de week negatieve energie prijs, zonnepanelen schakelen zich uit en de batterij springt bij om energie te leveren terwijl je eigenlijk de batterij wil laden.
Nu een stekker er tussen geplaatst die afhankelijk van de energieprijs de batterij in of uitschakelt overdag.
Ik denk dat de batterij ook aangesproken gaat worden als ik mijn auto op ga laden.
Homewizard zegt iets te gaan doen met dynamische prijzen.
Om dan weer even “ontopic” te komen.
Dat zou voor mij in ieder geval wel een criterium zijn:
Niet alleen uitlezen maar ook aansturen van de batterij regelen…
KISS oplossingen hou ik wel van.
Wat is je ervaring er mee? Ik bedoel aan/uit dmv stekker.
reageert de HWaccu direct en hoe snel is de accu aan het laden/ontladen?
@Arie_Markesteijn Homewizard adviseerd zelf om er geen slimme stekker tussen te gaan zetten. Het apparaat is niet bedoeld om regelmatig de spanning eraf te halen.
Als de spanning er weer opkomt moet hij eerst weer verbinding maken met het wifi signaal, dan nog met de P1 meter en daarna moet de batterij zichzelf ook nog synchroniseren met het net.
Je ben dan zo minimaal 10 a 15 minuten kwijt aan eventueel ontladen of opladen.
Ondertussen word er wel hard gewerkt aan de Homey app.