Thuis/Afwezig Detectie

Het drukken op de link is gelukt :grin:. Ik krijg het alleen niet voor elkaar, maar misschien heeft dat met onderstaande te maken. Dat staat bij mij bij de instellingen van Owntracks. Of moet ik de app één keer openen en moet het daarna wel goed gaan?

image

Ik krijg wel steeds meldingen van Owntracks, dus die registreert wel dat ik wegga en thuiskom.

image

Ik dacht dus dit wel zou werken, maar denk dat daar iets niet goed gaat.
Flow_weg

Flow_thuis

Bij werken de flows prima op het home screen

Dat zou betekenen dat alleen na het opstarten van je telefoon, de app 1 maal geopend moet worden om toegang te krijgen tot de locatiegegevens, totdat de telefoon weer opnieuw gestart wordt.

Dat scheelt weer. Maar helaas werkt ook dit niet. Misschien om dezelfde reden dat de thuis/afwezig detectie in z’n geheel niet werkt bij mij. Hopelijk lost Homey het snel op. Voor nu moet ik mezelf dus handmatig op thuis en/of afwezig zetten.

In ieder geval bedankt voor het meedenken :handshake:.

1 Like

Je kunt beacons overwegen. Hang er 1 aan je sleutelbos en dan heb je ook een thuis/uit systeem (onafhankelijk van je mobiel)

1 Like

Ga ik me even in verdiepen. Even leek het met Owntracks toch te gaan. Ik werd vanmiddag als afwezig gemarkeerd na vertrek. Maar helaas gebeurde er bij thuiskomst niks :frowning: .

Inmiddels werkt het met Owntracks. Klopt het dat deze op ‘Move monitoring mode’ moet blijven staan? Heb het idee dat m’n batterij er snel van leegraakt omdat constant m’n locatie gemonitord wordt.

1 Like

Volgens mij beetje dit dilemma

Vertaal goedkoop in dit geval naar batterij verbruik.

1 Like

In Move mode met 60sec interval vond ik een aardige balans tussen reactietijd en batterij gebruik.
Owntracks is heel goedkoop idd @Dijker , €0,- :grimacing:

Dan ga ik dat even proberen! Bedankt voor het meedenken :slightly_smiling_face:.

1 Like

Echt geen problemen met battery drain… en hier het bewijs


Gebruikt nog minder dan 1 % op een dag.

1 Like

Echt onzin

Als hij zo klappert moet je je geofence groter instellen dus Straal voor regio op 500 meter zetten.

En het werkt alleen niet als je geen INTERNET verbinding hebt op je telefoon, maar dan werkt ook homey niet, mijn vrouw heeft soms ook last van dat ze geen internet verbinding heeft, daarom ook grotere radius ingezet zodat hij iedere 15 seconden wel een keert polt en dan wel correct oppakt.

Dan heeft mijn electrische poort alsnog genoeg tijd om open te gaan namelijk.

@ChrisBoer welke Android gebruik jij ?
Wat voor telefoon ?
Dat kan best het verschil maken met batterij drain. Ik zit aan deze oplossing ook te denken maar ik heb niet altijd internet aan als ik thuis kom.

Edit sorry ik zie het al het is iPhone :rofl:

1 Like

Ik heb de straal nu wat groter gezet en het gaat nu goed met de batterij :).

1 Like

Top, het duurt even maar dan heb je ook wat :wink:

1 Like

Dan kun je je radius / dus je geofence gewoon wat groter maken, desnoods op 1000 meter, dan moet je alleen in je “flow-delays” daar rekening mee houden.

Je hebt altijd wel een beweging / contact met internet via de owntracks app binnen die straal. (of je moet echt in de middle of nowhere wonen waar überhaubt geen bereik is :wink:

Dat help denk nog niet want vaak zet ik onderweg wifi en data internet uit. Dus maakt de telefoon dan alsnog stiekem verbinding :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

Zet je ook je motor van je auto uit als je onderweg bent ?

Ik wil vooruit, maar zet alles uit