Locatie gebruik

Hallo,
Als ik locatie gebruik in de homey en ik ga naar buiten dan wisselt homey niet van aanwezig naar afwezig. Dit komt denk ik, omdat als ik naar buiten ga en mijn WiFi gaat uit, de vpn aan gaat. Vpn connectie is niet bij mij thuis maar homey ziet dan ineens niet dat ik buiten de deur ben.
Gebruik ik geen vpn, dan is er niks aan de hand.
Ik heb nog geen bridge of pro. Dus ik weer nu nog met de app alleen en premium erop.
Als ik de bridge of pro gebruik, heb ik dat probleem dan ook of kan ik het dan op een andere manier instellen?

Thanks!
Henk

Bij mij werkt sinds 5 dagen de locatie ook niet meer. Het heeft voor maanden goed gewerkt maar nu opeens op mijn en mijn vriendin haar mobiel geen triggers meer als we weggaan.

Homey reboot of de app opnieuw installeren werkt helaas niet. Ook de auto vind optie van plek homey uitzetten en handmatig zijn plek geven werkt niet.

Hopelijk weet iemand een oplossing hiervoor

Athom de maker van Homey moet dit oplossen, maak een melding.
Via Beta feedback
Zelfde probleem hier.

Ja hier ook zelfde probleem.
Sinds 30 November werkt geofencing niet meer. Ook bij een goede vriend niet meer.
Laat dat nou net een datum zijn dat de app op de telefoon(android) is geupdate.
Geen idee of dat hiermee te maken heeft

Hoe meer meldingen er bij Athom binnen komen, hoe eerder het opgelost is, dus snel naar menu, Beta, Feedback.

Ja hier ook.

Ga melding maken

Zojuist bericht van Athom gehad na mijn melding:

“Er lijkt op dit moment een issue te zijn met de Android app en development is het aan het onderzoeken. We hopen het issue zo snel mogelijk te verhelpen, excuus voor het ongemak.”

1 Like

Bij mij werkt het weer.
Locatie gedoe uit en aangedaan. Boodschappen gaan doen en toen zag ik netjes dat ik weg ben gegaan en weer ben thuis gekomen.
Maar nu werkte het vorige week bij mij niet en vorige week is natuurlijk ook die premium update geweest. Toen dat was geweest heb ik niet getest. Was toch iedere dag thuis aan het werk.

Zou die er soms voor hebben gezorgd dat het weer werkt?

Hier niet.

Gaat om de beta versie 6.11.11
Volgens mij werkte het bij mij ook al niet in 6.11.10

Klopt, mijn melding was van versie 6.11.10 maar helaas is het in 6.11.11 nog niet opgelost.

1 Like

Hier idem ergens na dinsdag geen home away meer. Heb vorige week woensdag de Homey app geupdate via Google store. Geofencing werkt prima op Tado app met idem Android instellingen. Had alle instellingen in de Homey app nagekeken, Android instellingen voor accu verbruik zijn ongewijzigd, homey herstart en stroomloos gemaakt.

OnePlus Nord 2
Android 12
Homey 6.11.10

Ik heb het tijdelijk opgelost door met Macrodroid een webhook te maken gebasseerd op mijn telefoon locatie

Ook hier hetzelfde probleem met een Pixel 5. Ik heb er een melding van gemaakt.

Je kunt dan tadoZones installeren, zo kun je Homey perfect en betrouwbaar je locatie laten weten.
Forum link hier
Installatie tips:
Na het installeren van de community store app:

Hoelang kan het duren om iets wat maanden heeft gewerkt weer te fixen? Het ligt nu al bijna 2 weken eruit.

Hier twee iPhones SE 2022. draai van alles op Homey de laatste versie (voor de app de beta) en het werkt hier al sinds we deze telefoons van het voorjaar hebben aangeschaft beter dan ooit. (Eigenlijk zonder missers).

Dank voor je reactie ik heb een support ticket gemaakt. Kreeg de melding terug dat er door Google iets gewijzigd zou zijn en support bezig is met een oplossing. Er waren meer support tickets binnengekomen voor home away functie.

1 Like

Het gaat ook om de Android (beta) versie die niet meer werkt.

Hier iPhone vervangen door een nieuwe Maar sindsdien ook geen tracking meer, nu op ios 16.1.2

En je had de app van je oude telefoon verwijderd voordat je met de nieuwe aan de slag ging?
Staan alle toestemmingen ingesteld? Staat “gebruik precieze locatie” ook aan?