Locatie aanwezig/afwezig werkt niet

Hallo Homey gebruikers,

Zoals jullie weten ondersteunt Life360 applicatie de api niet meer voor het ophalen van je locatie gegevens.

Dit werkte voorheen feilloos, nu via het standaard locatie aanwezig/afwezig helemaal niet meer.

Alle instellingen nagelopen met betrekking tot energie instellingen, Homey instellingen ( automatisch zoeken naar locatie uit). Onderbreken indien niet gebruikt uit.

Helaas krijg ik het niet werkend ( Google Pixel 8 pro & OnePlus 10 Pro ).

Ik ben aan het zoeken naar een alternatieve manier.
Is er iemand die kan vertellen, hoe ik dit gerealiseerd kan krijgen?.

Homey 2019
Google Pixel 8 pro ( partner OnePlus 10 pro)

1 Like

Hier het bijna het zelfde probleem met Iphone… werkte altijd prima. Nu met nieuwe Iphone niet meer. Locatie delen altijd voor homey vrij gegeven. Ik zie dingen als ‘local api’ voorbijkomen maar daar snap ik niks van. Homey pro 2023
Of heeft de update naar ios18 hier nog een rol in??

ik gebruik de Smart Presence App for Homey | Homey](Smart Presence App for Homey | Homey)
werk zonder app op telefoon
jou ( vast) ip adress is de trigger
let wel op bij nieuwe Iphones dat je "Wifi prive adrress op Vast zet "
meer uitleg in Homey Community Forum.

nog geen problemen gehad hiermee

Hier hetzelfde probleem met de nieuwe iPhone 16 (zowel bij mezelf als bij de vrouw)

Uitloggen en inloggen geeft misschien de vraag of de locatie gebruikt mag worden door de app, zie:

Inderdaad in/uitloggen heeft het gewenste effect gehad. Er is niet opnieuw gevraagd om te locatie gebruik toe te staan, maar het werkt wel weer :+1:t2:

1 Like

Opgelost: een niet werkende vpn zat de boel te frustreren.