Aanwezigheid en Afwezigheid werken niet meer

De aan- en afwezigheid via onze IPhone werken niet meer binnen de flows van Homey
Daarnaast krijgen wij bij het opstarten van Homey steeds 2x onderstaande foutmeldingen:
Retrieving fenceArray failed: Error: ENTOENT
No such file or directory, open β€˜/userdata/ owntracks_fences.json

Volgens mij is dit gekomen na de laatste update van Homey.

Ik snap niet wat ik nu moet doen en waar ik actie moet ondernemen. Please HELP …!

Gr Hans Hogenboom

In t Engels, maar toch:

2 Likes

Voor mij geldt hetzelfde. Mijn vrouw en ik hebben beide iPhone 12. Alles meerdere malen gecontroleerd.

Wie kan ons helpen?

Apple bellen.
Of dit proberen:
Iemand zegt dat dit werkt: de telefoon uitschakelen, exact 15 minuten uitgeschakeld laten en weer inschakelen.

IOS 15.3 lijkt het probleem eindelijk te hebben verholpen.

Same here.

iPhone 11 met iOS15.3, maar krijg Homey’s eigen aanwezigheidsfunctie niet aan de praat.
Terwijl hier juist veel flows afhankelijk van zijn.

Valt me trouwens op dat als ik m’n iphone aan zet terwijl ik buiten de deur ben, dan pas de afwezigheid status wordt ge-update. Terwijl de locatievoorziening voor Homey toch echt op β€œaltijd” staat. Is het dan een iOS dingetje?

Wie helpt? Athom?
Of eventuele alternatieven die wΓ©l 99,99% betrouwbaar zijn?

Klopt Tim, ik heb ook het idee dat hij pas actief wordt als ik mijn iphone aan en uit zet.

Best Regards,
Hans H

Ik (en huisgenoten) gebruik sinds dit probleem ook Locative app (op iPhone) die een Webhook stuurt zodra ik een β€˜x’ meter vanaf huis ben die Homey verwerkt.

Andere opties: detectie op wifi, beacons of gebruik van Apple Homekit.