Locatie gebruik

Ja alles staat aan, maar ik kan wel een nieuwe install voor de zekerheid doen, op de oude iphone en ios software updates stopte de locatiebepaling ook, met update van homey app was het weer opgelost

1 Like

Hallo,

Vraag me af of het een homey ding is. Ik heb Nest hubs mini’s in huis. Had gehoopt met een workaround home en away via Google Home te kunnen doen.

Ik heb de locatie functie in Homey uitgezet en aangezet in Google Home en in de Google Home de aan en afwezigheid routine laten verwijzen naar de home en away scène / flow in Homey. Ben even stukje gaan wandelen maar Google Home App bleef mij ook als aanwezig zien.

Ga even kijken naar de Tado location.

Ik gebruik life360 voor het hele gezin en Homey app Connect Life360
Dit bevalt ons prima.
Homey zelf moet natuurlijk wel de boel voor elkaar hebben :wink:

Volgens mij is dat heel knap, dat je ongezien door Google van huis kunt gaan.
Weet je zeker dat alles ivm locatie bepaling altijd aan staat, en aan mag staan (dwz ook zonder een actieve app)?

Hallo,

Als goed is wel maar voor de zekerheid

Google Home App instellingen aanwezigheids detectie heb ik toestaan dat dit huis telefoon locaties mag gebruiken en hier staat mijn telefoon ik heb ook bij de Nest schermen de Nest Hub in de woonkamer aan staan.

In de Android instellingen van de Home App heb ik de machtiging aan staan voor locatie gebruik en apparaten in de buurt. Locatie staat altijd aan met exacte locatiebepaling.

Onder accu verbruik staat activiteit op de achtergrond toestaan aan. Ik zie wel automatisch starten uit staan maar die heb ik ook uit staan voor Tado die geen problemen heeft met locatie functies.

In de locatie instelling staat scannen voor wifi aan.

Als je tado hebt, deze app installeren en dan kun je de tado geo gebruiken binnen Homey:
https://store.homey.community/app/com.verbem.tadoZones

Vandaag terugkoppeling gekregen van Homey. Ze zijn snel in het antwoorden dat moet ik toegeven. Mijn vriendin met Iphone heeft eerlijk gezegd nooit gedoe met de app. Ik ga ervanuit dat het vanzelf weer gaat werken totdat er weer een update komt :stuck_out_tongue:

S20 Ultra
Homey Early 2019
6.11.10.1027


Bedankt dat je contact hebt opgenomen met onze support en voor het melden van dit issue, we waarderen je input.

Dit issue is al gemeld door andere gebruikers en Development is hard aan het werk om het op te lossen. Op dit moment is er een issue met de Homey app op Android telefoons, we hopen het zo spoedig mogelijk verholpen te hebben. Helaas kan ik niet exact aangeven wanneer er een update van de Android app beschikbaar is, excuus voor het ongemak.

Voor nu is dit alles wat ik voor je kan doen, daarom sluit ik nu je ticket. Mocht je aanvullende support nodig hebben kun je je ticket heropenen door te antwoorden op deze email.

Ik wens je een fijne dag en veel plezier met Homey!

2 Likes

Ik weet niet hoe ik de tadoZones app lokalisatie moet gebruiken.

Dat kun je t beste even in het tadoZones topic zoeken/vragen, @copiis

Nu snap ik waarom het niet meer werkt, zat me rot te zoeken in de flows of daar iets fout stond in eens.
Maar goed de app is dus de boesdoener, hopelijk hebben ze het snel verholpen en werkt het straks weer zoals het was.

Er is een update van de Homey app. In de omschrijving wordt aangegeven dat aanwezigheid gefixed moet zijn.

1 Like

Gisteren update ontvangen. Zo kind zo blij. Het werkt perfect weer. Super opgelost! Klasse aan het fixteam

2 Likes

Hoewel Homey altijd toegang heeft tot de locatie van mijn Samsung S22Ultra, is het toch al verschillende weken dat mijn locatie-gebasseerde flows het vaak niet, of te laat doen. Ik vind geen recente topic hierover. Hopelijk weet iemand raad, alvast bedankt! Heb Homey app versie 7.5.3.1395 en Homey 10.1.4…

misschien kun je hier wat mee : Slaap scene starten met Android – Homey Cornelisse

dit is voor slapen maar als trigger kun je natuurlijk ook je locatie gebruiken via macro droid app

Bedankt Robin, maar ik zou liever hebben dat mijn locatie terug goed werkt binnen de Homey app. Ben ik de enige met dit probleem?

Er zijn veel berichten dat de eigen locatie services van homey en Android telefoons vaak niet heel goed samen gaan op dit forum. Ik heb zelf bij 2 van mij collega’s met homey en andriod telefoons ook macrodriod geïnstalleerd omdat het bij hun ook totaal niet werkte

Het heeft niet zozeer met homey te maken maar met andriod en het batterij besparing gedeelte daarin

2 Likes

Bedankt, ik ga het eerstdaags eens rustig moeten bekijken, hopelijk lukt het me.

Mocht het niet lukken stuur me even een dm dan help ik je wel verder

1 Like

Ik heb ontdekt dat het enkel niet werkt als de Google Maps app open staat, al dan niet aan het navigeren… Jammer, maar ik kan er nu rekening mee houden.