Aanwezigheid/afwezigheid -->flow werkt niet

inmiddels 2 dagen bezig met de homey en moet zeggen alle apparaten toevoegen is kinderlijk eenvoudig, diverse apps werken niet goed zoals hikvision en samsung smart tv in mijn geval maar voor de rest een pracht apparaat.

Nu heb ik een flow gemaakt

Als:een specifiek persoon ging weg
Dan: alles uit en voorkeurrolluik dicht.

Maar waar ik ook naartoe ga er gebeurd niets, terwijl ik bij sommige lees als ze langs der eigen huis rijden dat de flow al werkt die moeten er zelfs een vertraging opzetten.

In de homey app onder instellingen---->locaties staat beide aan gebruik thuis/afwezigheid detectie en vind homeys locatie automatisch.

In de telefoon staat homey en google locaties altijd aan.

Ik zal wel iets verkeerds doen of zo maar wat is de vraag.

groetjes bedankt voor jullie tijd en een beter 2021.

Even de zoek functie gebruiken boven aan het forum . Er zijn hier al verschillende topics over

ik heb al redelijk wat gezocht maar het heeft nog niet gewerkt, anders had ik het niet gepost.

Daar komt bij dat sommige zoekresultaten diverse app versies achterliggen.

home early 2019 pro 4.2.0
app versie 6.2.0.652

Heb idd andere apps gevonden en een tutorial om downtracks te gebruiken, maar homey bied het zelf ook aan dus het zou moeten werken zou je denken.

Sta je als thuis in je app? Klik op je initialen/profielfoto op de home tab. Wat gebeurt er als jedaar het thuis vinkje uitzet, start je flow dan wel? En verandert je status als je van huis bent (minimaal 500 meter en zeg een minuutje)? Het kan zijn dat het alleen werkt als je telefoon wakker is, sommige telefoons blokkeren vrij grondig apps (waarom Homey app die je lokatie kan doorgeven aan je Homey bolletje).

Ik sta inderdaad thuis en wakker, als ik dit vinkje uitzet dan begint de flow direct.

Als ik van huis ga dan zou de vink automatisch uit moeten gaan bedoel je?

Klopt

Ios of android. Android 10 geeft soms problemen op dit moment

Iets meer info is wel handig.

net van huis weg gereden, meer dan een kilometer en zeker een minuut of 10 weg geweest, helaas blijven de vinkjes op aan staan.
Toen heb ik mij nog handmatig afgemeld en gehoopt als ik thuis zou komen dat hij zei je bent thuis maar helaas.

Ik heb android 11, mijn vrouw android 10.

Ik zat al ten denken om over te stappen naar een google pixel 5 telefoon maar dan zal ik hetzelfde hebben.
Toch is het vreemd.

Nee hoor is niet vreemd. Er zijn meer problemen met android 10 en waarschijnlijk ook 11. Heeft een tijdje goed gewerkt met de laatste beta versie. Tot de laatste update, toen werkte het helemaal niet meer (iig met V10). Stabiele versie werkt af en toe maar meestal niet

Daarom zei ik ook dat je even moet zoeken op dit forum :wink:
Bijvoorbeeld deze post

die had ik gemist inderdaad, maar het is ook wel erg veel wat je moet doorspitten.
Hopen dat deze versie gauw vrijgegeven word en dat het ook met android 11 werkt.

Er rest mij niets anders dan te wachten, en gewoon even de google home openen en een sraakcommando geven.

off topic:ik ben een jaar of 7 geleden overgestapt naar android nadat ik jaren een apple freak ben geweest maar vind ze het laatste jaar toch wel volledig de plank mis slaan met vele bugs en problemen met bv de assistent die niet werkt als je hem aanroept. of nu versie 11 ineens terug gaan naar 3 iconen in de map ipv 4 etc.

Edit:

Vandaag was ik weg en na een minuut of 10 toen ik aan de andere kant van oss was werkte het, maar dat is natuurlijk veel te laat wantik weet dat het kan als je al een paar huizen verderop bent.

Ook kan ik natuurlijk niet elke keer thuis voor de voordeur gaan wachten tot homey me eindelijk ziet en dan de rolluiken open gaan als dit al werkt.

Dus het lijkt erop dat er iets met de android versie’s, homey en locaties iets mis gaat en dat deze te laat monitord.