Ik ben een recente Homey pro gebruiker. Ik heb de detectie van aanwezig, of afwezig zijn ingesteld, echter ik krijg geen trigger/tijdlijn notificatie dat ik het huis heb verlaten, of thuis ben gekomen. Ik krijg wel meteen een melding als mijn partner het huis heeft verlaten of thuiskomt (Samsung A54). Het vreemde is dat als ik weg ben en ik open de Homey app, dat ik dan meteen een melding op de tijdlijn krijg dat ik afwezig ben op het tijdstip dat ik de Homey app open. Dat kan dus uren later zijn dan dat ik daadwerkelijk het huis heb verlaten.
ik heb alle instellingen in mijn telefoon al nagelopen (Samsung Galaxy S24+):
Altijd toegang tot de locatie staat aan, ook de exacte locatie gebruiken staat aan.
De batterij optimalisatie staat uit.
Ik krijg soms ook een pop up melding op mijn telefoon dat Homey altijd toegang heeft tot mijn locatie en dat ik dit evt. kan wijzigen, dus dan zou je denken dat het in orde is.
De Homey app blijft op de achtergrond werken, want ik krijg wel andere Homey notificaties als ik weg ben en de telefoon vergrendeld is.
Zie ik wat over het hoofd??
Heb je in de Homey app onder account “Gebruik Thuis/Afwezig Detectie” aan staan?
Mogelijk moet je deze optie een keer uit en weer aan zetten.
Ja, dat heb ik al diverse keren gedaan. Ik heb ook de app al eens opnieuw geïnstalleerd en ook de cache vaker geleegd. Ik ben zelfs bèta tester geworden, maar niets van dit heeft het probleem opgelost.
Is je telefoon waar automatisch thuis / afwezig aanstaat? Gebruik je ook een tablet of een ander device dan moet deze uit staan.
Gebruikt iedereen een eigen homey account? (Ook belangrijk)
Ik heb een eigen account (eigenaar) met mijn eigen email adres. Er zijn nog 2 accounts met elk hun eigen gebruikersnaam en email adres. Bij het account van de tablet (die altijd thuis is), staat automatische detectie thuis/afwezig uit.
Wat ik zo typisch vind is dat als ik weg ben en ik open de Homey app, dat ik dan meteen een melding krijg dat ik het huis heb verlaten met als tijdstip de tijd dat ik de app opende, dus 10 seconden eerder. Het lijkt er toch op dat de locatie niet wordt geupdated als het scherm van de teeloon vergrendeld is of als de Homey app op de achtergond werkt. Maar ik krijg wel meteen een melding dat mijn partner van huis is als hij nog geen minuut weg is.
Staat bij de App-info de locatie op “Altijd toestaan” (Allow all the time in het Engels)?
En staat de app bij de batterijbesparing op Onbeperkt (Unrestricted)?