Tado Thermostaat X geschikt voor Homey 2019?

Ik probeer een Tado Thermostaat X aan te sturen met mijn Homey (2019, witte bol). Ik krijg een “views_not_in_array” error wanneer ik hem probeer toe te voegen.

Heb ook de bridge geïnstalleerd.

Is ht misschien dat mijn Homey niet geschikt is? En waarom?

Waarom komt er dan geen nette foutmelding of zo?

Hopelijk hebben jullie er idee..

Middels het toevoegen van de tado bridge aan Homey zou je Homey “gewoon” met de tado cloud (van tado zelf dus) moeten kunnen verbinden.

Er even vanuitgaande dat je de ‘officiële’ tado app gebruikt, probeer het eens via de tadoZones app van Martin.

Tja, da’s een vraag voor tado, Athom of de app ontwikkelaar (want waar komt de foutmelding vandaan?)

Hallo, ik maak ook gebruik van een Homey Pro 2019. Nu een nieuwe Tado x thermostaat incl Tado bridge geïnstalleerd. Tado app op Homey gezet. Account bij Tado gemaakt en ingelogd.

Probeer nu via apparaat nieuw de Tado thermostaat toe te voegen in Homey en krijg ook de melding dat Homey toegang wil tot mijn Tado account. Dat accepteer ik en maar krijg melding er zijn geen nieuwe apparaten gevonden.

Wat gaat hier mis of wat doe ik fout?

Heb je alleen een account aangemaakt tijdens het koppelen met Homey, of heb je de thermostaat in de Tado mobiele app ingesteld en daar een account aangemaakt? Je moet de thermostaat eerst instellen in de mobiele app

Bedankt voor je reactie. Ik heb de thermostaat in de Tado app aangemeld en ook daar een account aangemaakt en sta ingelogd. Dat zie ik ook tijdens het proces toevoegen apparaat in Homey een keer verschijnen. Ik kom dan in login scherm Tado en zie dat ik ben ingelogd. Op Homey wil toegang tot je Tado account druk ik de knop accepteren. Na een seconde verschijnt de melding “ Er zijn geen nieuwe apparaten gevonden.” En de knop sluiten. Moet ik iets op de thermostaat activeren soms? Of op de Tado bridge?

Heb je wel de tadoZones app geïnstalleerd, Jos?

Hallo Peter, bedankt voor je reactie. Nee, ik heb alleen de Tado app geïnstalleerd. Ik zal die andere eens proberen maar het zou toch ook moeten lukken met de Tado app die officieel door Homey ondersteund wordt?

Peter, via de Tado zone app is het wel gelukt. Eerst Tado home aangemaakt en nu thermostaat kunnen toevoegen :slightly_smiling_face:

1 Like

Goed om te horen, Jos.
In mijn beleving zijn de community apps over het algemeen vaak een stuk beter & uitgebreider, en worden foutjes eerder opgelost.

1 Like

Bedankt voor je tip en hulp Peter. Via die Tado zone app ging het heel erg eenvoudig.

Gr Jos

1 Like