Tado thermostaat en radiatorknoppen kunnen niet meer verbinden omdat hij volgens homey al verbonden is

Hallo iedereen,

Ik heb onlangs de tado thermostaat en enkele radiatorknoppen aangekocht en alles werkt prima in de tado app, maar verbinden met Homey pro lijkt me niet “meer” te lukken.

Ik had alles van Tado in het begin prima verbonden met Homey alles lijkte prima te werken. Een dag of 2 erna reageerde één van de knoppen niet meer in de Homey app, in de app van Tado wel. Van alles geprobeerd, dus ik dacht ik verwijder het toestel uit Homey om vervolgens deze terug toe te voegen. Had ik beter niet gedaan. Elke keer dat ik het toestel nu terug probeer te verbinden krijg ik de error dat het toestel al verbonden is. Maar niets te zien in het dashboard of dergelijke.

Vervolgens had ik de Tado app in Homey verwijderd om deze terug te installeren, maar nog altijd hetzelfde probleem. Nu met als gevolg dat alle apparaten van Tado verwijderd zijn en dat ze allemaal dit probleem vertonen.

In de app van Tado zelf werkt het nog wel.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet.

Alvast bedankt voor de hulp!

Welke tado app gebruik je?
Welk tado model, X of V3?

Hi Peter,

Ik gebruik de officiële tado app en de tado x modellen

Hoi. Heb hetzelfde probleem. Werk met Tado V3.
Tado App verwijderd in homey, terug toegevoegd, maar als ik account moet linken, op moment dat ik bij Tado moet inloggen: foutmelding en geraak nooit op site van Tado.

Heb je de tadoZones app ook geprobeerd? Deze kan naast de Athom tado app worden geïnstalleerd.

Dit werkt alleen met de v3 versie heb ik precies de indruk?

Zelfde probleem, op moment dat je moet inloggen bij tado blijft het hangen. Alsof Tado connectie niet meer toelaat.

Hier even een kick. Is hier al een oplossing voor gevonden?

Ik heb Tado X geinstalleerd, vie de app prima maar bij Homey krijg ik deze niet toegevoegd omdat ze al geregistreerd zouden zijn.

Oorzaak is dat ik de tado X delen al eerder toegevoegd heb gehad, en weer heb verwijderd.

Ergens in Homey staan ze dus geregistreerd, hoe krijg ik deze er uit?

@Sven_Roelants , heb jij een fix gevonden?

Neen, helaas niet. Ik heb contact gehad met Athom hierover, maar die snapte mijn probleem precies niet. Dus momenteel gebruik ik de tado app naast homey. In de hoop dat ze hier ooit een oplossing voor hebben.

Na toevoeging aan de Tado-app op telefoon of tablet moet er voor Tado-x apparaten een nieuwe qr-code aangemaakt worden in de app. Deze apparaten worden niet aan de tado-app voor Homey toegevoegd. Zo werkte het bij mij, maar helaas is alles via Homey nu ook weer stil. Nog een keer proberen dus.

Hallo, ik kon de tado X knoppen en thermostaat ook niet toevoegen via de officiële TADO app. Ik heb hier gevonden om de TadoZones app te gebruiken. Op een paar minuten alles vlot kunnen toevoegen.

Bedankt voor de tip voor een andere app voor tado

Maar als een andere app werkt, moet athom deze app ook kunnen fixen

Bij mij komt de info wel een door, alleen de bediening werkt niet (forbidden)

Ik heb tado V3 gekoppelt met homey

Ja, maar zij hebben geen full time beschikking over @Martin_Verbeek :face_with_hand_over_mouth:
De tadoZones app is imho sowieso veel interessanter.

:blush:

1 Like

Helaas ligt het iets genuanceerder. Wij maken gebruik van een net iets andere API dan de openbare variant die de app van Martin gebruikt. Binnen deze API is (nog) geen ondersteuning voor de tado X-producten ingebouwd.

Volgens tado is de reden hiervoor dat de tado X-producten Matter-ondersteuning hebben en daardoor geen specifieke API nodig hebben om te verbinden met externe systemen.

Tado is daarentegen wel bezig met de implementatie van tado X binnen deze API, maar een exacte tijdlijn ontbreekt nog.

1 Like