Koppeling Tado - Homey valt steeds uit

Ik het een Tado airco thermostaat, gekoppeld aan Google home en Homey, maar de koppeling aan homey valt na 30 seconden uit en hersteld niet meer. Tot ik hem weer koppel, voor 30 seconden.

Al geprobeerd hem van Google los te koppelen, wellicht is maar één koppeling toegestaan, maar geen effect helaas.
Weet iemand raad?

Even hier klikken en inloggen → tado°
Dat lijkt om de x maanden nodig te zijn.

Gedaan, maar helaas geen verbetering…
Na 30 seconden “forbidden”

Ai…
Ik zie nu net op de app pagina dat er iets met de tado airco is. Kijk maar bij de reviews.
Het enige wat je nog kunt doen: support@athom.com (de ontwikkelaar van de app).

Ja, duidelijk, dank je, ik ga ze mailen!

1 Like

Er is een nieuwe Tado app in de maak die in test staat. Volgens mij loste die ook verbindingsproblemen op. De laatste keer dat ik keek was deze niet 100% compatible, dus het kan zijn dat je je Tado apparatuur opnieuw moet koppelen en flows moet herschrijven. Voordeel is wel dat de nieuwe Tado app waarschijnlijk meer kan als deze klaar is omdat de verschillende modes nu ook echt inzichtelijk worden via flows in Homey.

1 Like

Kijk dat is fijn,
Ik hoop dat hij snel uit komt.
Ik wil niet betalen voor de extra functies van de tado en kan daar homey perfect voor programmeren.

Kan ik die nieuwe versie ook uittesten?

Ja dat kan. Echter kan het wel zijn dat al je apparaten verdwijnen en je ze opnieuw moet toevoegen.
Ik heb de test versie een aantal maanden geleden geprobeerd en toen was ik alles kwijt. Ik weet niet of dat nog steeds zo is.

De testversie kun je downloaden middels deze link:

Bedankt, ik ga het proberen.

Ik hoop dat het goed gaat.

Ik blijk v3.1.13-test al een tijdje te gebruiken. Ik heb alleen de thermostaat in gebruik, maar weet niet meer :woozy_face: of ik nu apparaten opnieuw moest toevoegen of niet. Ik heb vlgs mij niet al mijn flows moeten aanpassen.
Als je het backup abbo hebt, zou je de gok kunnen wagen. Dan kun je altijd weer terug zeg maar.

Ik heb hem nu draaien, die beta versie, hoefde niets te veranderen of opnieuw te installeren gelukkig.
Nu beginnen met flows maken :muscle:

1 Like

Nice! Ik ben wel benieuwd welke verschillen, verbeteringen en verslechteringen je merkt.
Can you keep us posted?

Op de app pagina zelf kun je ook alle flowkaartjes zien, Niels.
Als je dat bedoelde met ‘verschillen en verbeteringen’ tenminste.

Als je nog geen flows had zou ik met de testversie echt alle Tado devices opnieuw toevoegen, anders mis je waarschijnlijk de benodigde kaartjes. Intern kloppen namelijk niet alle eigenschappen van de thermostaten. Dat je het niet merkte kwam doordat je nog geen flows met de veranderde kaartjes had.

1 Like

Ik heb alleen een airco die ik wil besturen met homey, vandaar de aankoop van de tado.
Flows moet ik nog maken, maar dat komt waarschijnlijk pas als ik ga verwarmen met de airco.
De koppeling blijft in ieder geval wel werken.

1 Like