Siri shortcuts (Automatisering)

Homeys,

Al lange tijd gebruik ik siri shortcuts om mijn vrouw en mijzelf als wakker of slapend te markeren.
de opzet is dat zodra de telefoon aan de lader hangt er een basis flow word gestart.

deze basis flow activeert vervolgens een advanced flow met daaraan enkele voorwaarden voor een juiste markering. dit heeft een lange tijd erg goed en accuraat gewerkt.

Nu wilt de siri shortcuts al enkele dagen de flow niet meer aanroepen. hij ziet mijn favoriete flow niet meer. bij het opnieuw proberen toe te voegen van deze automatisering crashed de gehele shortcuts app zodra ik homey wil aanklikken ( kan helaas het filmpje niet uploaden )

dit gebeurt zowel bij mij als bij mijn vrouw.

Wat heb ik geprobeerd:
Homey app verwijderd.
siri shortcuts app verwijderd.
Homey flow uit favorieten gehaald en weer toegevoegd.
andere flows als favoriet gezet
een combinatie van bovenstaande.

Model Homey (Early 2019)
Versie 10.0.2
Iphone 11 IOS onbekend
Iphone 11 pro 17.2.1

PS alle andere apps kan ik wel gewoon aanklikken in de shortcuts app.
iemand anders met deze problemen?

Homey gereset? Een PTP gedaan? [HOW TO] ptp

Als alternatief kun je ook kijken naar het aanroepen van een webhook vanuit Shortcuts, in plaats van het starten van een favoriete flow.

Die webhook is in Shortcuts niks meer dan het aanroepen van een URL, en aan de Homeykant kun je “Webhook event received” kaart gebruiken:

Als je over het “(i)” symbooltje hovert met de muiscursor krijg je de URL te zien om die webhook aan te roepen (die je vervolgens invoert in Shortcuts).

Goedemorgen Robertklep,

Dit ziet eruit als een goed alternatief.
ik ben er sinds gisteren mee aan het stoeien. ik krijg echter niet diezelfde trigger card die jij hier laat zien.
1

Bij event kan ik ook niet webhook selecteren.

in de developer page heb ik al wel 2 webhooks kunnen maken. ik zie echter geen mogelijkheid om deze vervolgens te kunnen verwerken in mijn flow.

mocht je tijd hebben. zou je mij hierbij willen helpen?

de verwerking in IOS heb ik denk ik al wel scherm ( Haal inhoudt op van URL )

Die tweede kaart moet je hebben denk ik (hover over de (i) voor meer info). De webhook configuratie in de developer tools is niet van toepassing hier.

dag Robert,

Bedankt voor je reactie.

ik krijg het helaas niet werkend. het klinkt zo simpel.

ALS: webhook ontvangen
DAN: start flow.

ik zie alleen nergens een mogelijkheid om dit toe te passen. ( geen mogelijkheid tot selecteren van een webhook oid )

als ik de kaart Logica pak met (event) is ontvangen kan ik geen webhook selecteren.
als ik daar (tag) pak moet ik een tag invullen. ik weet echt niet welke. moet hier de URL in?

Bij de oudere Homey Pro’s heet het “Event is ontvangen”, dus de 2e kaart die je laat zien in je screenshots.
De screenshot die Robert laat zien is van een Homey Pro 2023.

de volgende flow werkt in ieder geval niet:

afbeelding

bedankt voor je reactie caseda,

heb je enig idee hie ik vanaf die trigger verder moet?

Bedankt voor jullie hulp !

Beste homeys,

Het is inmiddels gelukt:

In de trigger flow heb ik als event naam “slapen”’ geplaatst.
Vervolgens in de “en” card heb ik als tag “martijn” geplaatst.

vervolgens in IOS Shortcuts heb een opdracht aangemaakt met "“haal inhoudt van URL op”
deze URL heb ik aangepast. waar event staat de event naam aangepast naar slapen en de tag naar martijn.

vervolgens een automatisering aangemaakt met “wanneer deze iphone wel of niet is aangesloten aan het lichtnet” en vervolgens voer de opdracht uit.

Bedankt voor de hulp!

1 Like