Goedenavond,
Ik ben vooral benieuwd hoe je het F1 circuit erin hebt gekregen, is dit een afbeelding of heb je dit op een andere manier gekoppeld?
groet,
Hoi! Hier kun je meer vinden over de kaart die ik gebruik:
hoe zet jij die op je nest hub?
Hoi, ben compleet nieuw in de homey wereld. Maar welke sensor gebruik je hiervoor en hoe kom ik aan dit metertje?
Zoals hij schreef, uit Node-Red (systeem buiten Homey).
Deze Homey dashboard widgets zul je wel interessant vinden denk ik:
- DataVista heeft allerlei mooie meters en ‘bars’, en
- Enhanced Device Widgets heeft ook allerlei handige widgets
https://homey.app/en-nl/apps/browse/#filter?features=widgets&platform=local
Ik heb bij de eerste gekeken. Er zitten leuke tussen. Nu met de tweede aan de gang. Dank je wel
Wishlist:
- Live view van verschillende (bewakings)camera’s.
en anders tot die tijd:
-
Dashboard updaten vanuit flow(s).
Als deurbel gaat → Refresh deurbel camera widget. -
Fatsoenlijke tegel voor de airco.
Waar in vermeld staat in welke modus de airco draait (verhitten rood/koelen blauw/auto wit/ ventilatie groen)
Enhanced device widget ondersteunt html. Daarmee kun je mooie tabellen maken.
Kan je een voorbeeld flow laten zien:
Here’s an example
https://community.homey.app/t/app-pro-enhanced-device-widgets-live-1-1-19-test-1-1-19/117835/311
is er al iets gelukt om het dashboard te updaten uit flow’s of een livestream van een camera te krijgen?
Een hele tijd geleden met een Google Nest Hub een provisorisch Dashboard gemaakt, maar dat viel uiteindelijk steeds na een paar minuten weg. Is er inmiddels weer een mogelijkheid om daar een permanent dashboard op te maken?
Just want to show my dashboard again. Just to inspire others. I hoop all of you want to do the same to inspire me.
Can’t wait to see yours
Hieronder een aantal van mijn dashboards ter inspiratie.
Deze zijn voor een groot deel gebaseerd op:
- DataVista (voor meters, voortgangsbalken en grafieken);
- Het Status widget van Enhanced Device Widget (voor eigen ontworpen HTML-widgets).
Goedendag Peter,
ik zie dat ik een oude reactie aanboor maar dit is de enige reactie op het forum die tevoorschijn komt als ik zoek op: 360 graden.
weet toevallig of er ook een kant en klare widget is voor op het homey dashboard met vergelijkbare 360graden windvaan?
Hi Jan,
Dat kan bij mijn weten enkel met de Advanced Gauge widget van de DataVista app in combinatie met numerieke waarden.
0 - 360° is mogelijk;
met tekst als N/O/Z/W (nog) niet.
De layout van deze gauges is echter een halve cirkel.
Het dichtstbij kom ik op deze manier:
Is de windrichting onder de 180°, dan zet ik de schaalverdeling op 0 - 180:
Is de windrichting groter de 180°, dan zet ik de schaalverdeling op 180 - 360:
Bijbehorende flow voor de widget:
Widget config:
Start éérst de flow een keer, om zo de Data source en Config source waardes te generen, die je vervolgens in het widget kunt selecteren.
Je zou aan de DataVista developer Erik kunnen vragen of hij de layout-optie “hele cirkel of halve cirkel” aan de Gauge widget zou willen toevoegen,
en of het mogelijk zou zijn dat er letters als “waardes” gebruikt kunnen worden
Wellicht vind je dit ook handig, met een flow als de onderstaande, kun je de door een weer-app geleverde windrichting in graden naar windrichting NOZW vertalen:
Die letter(s) kun je dan middels logica kaart, of apparaat"tegel" in je dashboard laten weergeven
Hoi @Peter_Kawa ,
Klopt bijna helemaal, met een kleine aanvulling.
De tekst zou je wel degelijk op de gauge kunnen aanpassen; dit doe je dan met de laatste parameter in de DataVista [range] action card; namelijk door het zetten van de “Overwrite value with label” parameter. Daarmee kan je de “display” waarde onder de gauge overschrijven met een variabele tekst.
Zie ook de uitleg in de information bullet in stap 3.5 uit deze tutorial: Tutorial: Visualizing hourly energy prices with a Gauge | DataVista
Daar wil ik zeker eens naar kijken; wellicht is de aanpassing relatief makkelijk. Daar kom ik nog even op terug.
Hoi Erik!
Leuk dat je meeleest.
Ah, ja, natuurlijk! Ik had er al eens wat tekst ingezet, maar had dus nog niet de ingeving gehad om daar een tag met de windrichtingen in tekst in te zetten ![]()
Ik was dus benieuwd of het mogelijk zou zijn om ook de waardes van de ‘range’ als tekst te kunnen invoeren;
Dat zal vermoedelijk in combinatie met het aantal gekozen segmenten ingedeeld moeten worden, als in: 4 segmenten maken 5 tekst’waardes’ mogelijk.
Grafisch gezien: