Show your Dashboard

Veel mensen maken gebruik van een dashboard icm Homey. Ikzelf maak gebruik van “HomeyDash” (draait local) en wordt gebruikt op SmartPhones, iPad1 en Google Nest Hub, en Node Red Dashboard (draait local) en wordt gebruikt op de laptop.
Het lijkt mij wel leuk om de dashboards van anderen eens te bekijken, op die manier doe je een heleboel nieuwe en vaak leuke ideeen op.
Hierbij mijn eerste Node Red dashboard:

5 Likes

Ik ben mijn dashboard nog aan het ontwikkelen en ben nog niet verder dan dit:

Daarnaast gebruik ik een Grafana dashboard om wat data in uitgebreidere grafieken te kunnen laten zien en de data voor langere tijd op te slaan in een InfluxDB database.

Op de Homey gebruik ik de apps InfluxDB, MQTT Client en MQTT Hub.
Op mijn QNAP NAS heb ik een Docker omgeving draaien met daarin 4 containers voor MQTT, Node-Red, InfluxDB en Grafana.

@Arnold_vd_Linden
Verrassend, had ik nog eens niet aan gedacht om de diverse Pane’s horizontaal te laten lopen ipv verticaal, zoals bij mij.
Vind mijn dashboard nog te druk, dus daar gaat ook nog zeker wat veranderen. Maar ben eerst op zoek naar de/alle mogelijkheden.
Ziet er verder al heel goed uit.

Ik had helemaal geen kennis van deze software enzo, maar heb veel geleerd van het topic https://community.homey.app/t/node-red-a-widget-based-dashboard-working-with-homey-trough-mqtt

En uiteraard wat Google zoek werk voor het inrichten van de Docker containers en daarbij het belangrijkste: Het opslaan van de data buiten de container zodat die altijd beschikbaar blijft.

1 Like

Interessant: Geef eens een voorbeeldje.

Mijn Dashboard ziet er als volgt uit.
Ik gebruik het op een oudere iPad Air.
De message broker en node-red draai ik in een Docker container op mijn Synology NAS.
In Homey draai ik MQTT Client en MQTT Hub

Main screen

Second screen

My dashboard in my office.

Screenshot from computer

On TV at office wall

4 Likes

Hierbij twee voorbeelden.


Bij InfluxDB zie je dat het mountpath op de NAS in de container gekoppeld wordt aan /var/lib/influxdb


Voor MQTT gebeurd hetzelfde maar die heeft 3 mounting points voor Data, Log en Config

Aha, jij hebt een database geinstalleerd (in Docker?). Zal eens gaan stoeien.
Thanks.

Hierbij mijn dashboard, gemaakt met Grafana:

Deze heb ik geïntegreerd in mijn Magic Mirror:

6 Likes

Dat is heel erg mooi, die Magic Mirror. En al helemaal als je zo je dashboard kan laten zien.

Begint langzaam aan wat te worden. Ben nu aan het stoeien met de dashboard layout.

Hier wat afbeeldingen van mijn huidige dashboard. Heb het gemaakt met home assistant.








1 Like

Heb nu twee versies draaien;
Versie 1 voor de laptop.


Versie 2 voor de iPhone

Dat is vrij simpel en snel.
HOE, kun je in het Homeydash topic vinden

2 Likes

Mss goed om dat in het juiste topc te vragen en hier zuiver onze ideeën voor een dashboard te showen…

je hebt gelijk, excuses, ik ben hier nog een beetje zoekende

1 Like

@Cielke
Ikzelf heb mijn eerste info uit het topic van Satoer gehaald, check Node RED

1 Like

Afgelopen dagen ook lekker bezig geweest met een dashboard, ik heb hem in HA gemaakt. Alle devices worden vanuit Homey geleverd maar vond de Homeydash niet heel ‘sexy’.

Nog behoorlijk druk mee bezig, maar begint al aardig vorm te krijgen.

6 Likes

Ziet er mooi uit.
Heb je meer info van dat “Home Assistant”. Draait dit/ kan dit draaien op een NAS?
Is het plaatsen van camerabeelden (relatief) eenvoudig?