Show your Dashboard

Home Assistant is net als Homey een broker voor home automation. Het is veel meer ‘custom-built’, laagdrempelig zou ik het niet willen noemen, tis echt wel even uitzoeken enz. Ik draai het op een Raspberry Pi, maar als docker op een NAS moet ook gewoon kunnen, uiteraard afhankelijk van welke NAS je hebt.

Plaatsen van camerabeelden is afhankelijk van wat je hebt aan camera’s. Ik heb een foscam, die was mega makkelijk. De Ring camera’s die niet. Daar heb ik weer een losse docker container voor draaien die een live stream aanbiedt, dit is namelijk niet een standaard mogelijkheid van wat Ring biedt.

Ziet er mooi uit!
Wat heb je als achtergrond en kleurenschema gebruikt?
Ziet er mooi en rustig uit!

iOS theme voor HA. Vandaag weer lekker wezen knutselen in de vrije uurtjes. Zal binnenkort weer ff updaten. Leuk werk!

1 Like

Top! Tips welcome!



Upstairs:

Attic:

Outside:

4 Likes

Ziet er heel mooi en rustig uit.
Ik sluit me bij Henk_Renting aan voor wat betreft Tips.

Heb Home assistant draaien :slightly_smiling_face: nu nog de logica begrijpen :thinking:.

Home Assistant met 3D floor plan.

5 Likes

That’s cool too! Which wall case is that? Looks nice

Thanks. That’s the sDock from Smarter Living.

2 Likes

Hallo Martijn,

Ik zag je reactie met betrekking tot het dashboard dat je in gebruik hebt.

Ziet er erg mooi uit zeg.

Hoe heb je in HA het voor elkaar gekregen om een lamp zowel te kunnen schakelen als ook dimmen in het dashboard? Zoals in onderstaande sniplet te zien is.

image

Ik ben vrij zeker dat dat met deze custom card is: GitHub - thomasloven/lovelace-slider-entity-row: 🔹 Add sliders to entity cards

Zelf gebruik ik deze, die is wat compacter: GitHub - mattieha/slider-button-card: A button card with integrated slider

Dat kan er dan zo uit zien:

3 Likes

Super,

dankjewel voor je snelle antwoord.

Heb ik vanavond weer wat te knutselen :slight_smile:

Spot on!

Hi, mag ik vragen welke buienradar url je gebruikt? De gene die ik steeds vindt is een url die steeds specifiek voor een bepaalde dag en tijd geldig is.

Ik kijk nog steeds naar het weer van vorige week dinsdag :rofl:

https://www.buienradar.nl/overbuienradar/gratis-weerdata

Voorbeeld
3 uur vooruitzicht, gecentreerd op Utrecht

<iframe src="https://gadgets.buienradar.nl/gadget/zoommap/?lat=51.8425&lng=5.85278&overname=2&zoom=6&naam=utrecht&size=2&voor=1" scrolling=no width=256 height=256 frameborder=no></iframe>
2 Likes

Een beginnetje:

1 Like

Het begint er steeds meer op te lijken! Het is allemaal behoorlijk uitvogelen met Home Assistant, maar er is veel mogelijk.

3 Likes

Ziet er goed uit @Marcel_Visser!

Kun je aangeven welke kaarten/integraties je hebt gebruikt voor media (degenene met het plaatje van de man, en die met BNR Newsradio) en degene voor weersvoorspelling en weerradar (op beide plaatjes)?

Ziet er goed uit.
Praat je via Homey of heb je de apparaten apart in HA toegevoegd?
Ik ben net begonnen met HA en praat middels MQTT met Homey. Maar merk dat je dan veel apparaten extra moet instellen voordat ze kunnen werken.