Show your Dashboard

Thanks @Henk_Renting!

I installed mushroom themes and mushrooms cards with HACS.

For Media I use the mushroom mediacard.

For the doorbel I use the normal picture identity card, select camera, and than my dorbell

For weather forcast the “weather forcast” card. Also can be found in HACS.

And for the weatherradar I also used the picture identity card and in the configuration.yaml put this:

camera:
platform: generic
still_image_url: https://cdn.knmi.nl/knmi/map/page/weer/actueel-weer/neerslagradar/WWWRADAR_loop.gif
name: Groningen

1 Like

Ik heb al mijn apparaten zowel aan Homey als aan HA hangen. Om een aantal favoriete flows of virutele knoppen uit homey toch te kunnen bedienen vanaf het dashboard gebruik ik webhooks.

Heb ook wel overwogen om de apparaten via MQTT met elkaar te laten praten, maar ik begreep van mijn broer @Jan_Willem_Visser dat dat nogal veel vraagt van Homey. En icm de bijna 30 apps die ik op Homey draai lijkt het me niet zo’n goed idee om nog meer rekenkracht van Homey te vragen. :sweat_smile:

Added:

-Some space between the cards
-Calendar
-Some more webhook buttons


d

And on what kind of screen are you showing this? I’ve got a iPad Air 2 for this but appears a bit limited in regards to resolution.

I’m using a Samsung Galaxy tab A 10.5 mounted to the wall. I will upload some pictures soon.

1 Like

Hier ook een Samsung tablet aan de muur! Heb deze magnetisch opgehangen, zodat ik hem nog wel kan gebruiken. Daarnaast er een draadloze lader achter gemaakt! :slight_smile:
Maar zoals velen hier, is het dashboard gemaakt met Home Assistant, maar deze gebruik ik alleen als informatiesysteem, hij regelt niks. Alle flows gaan netjes via Homey (MQTT), en als ik deze wil starten vanaf het dashboard maak ik gebruik van Webhooks.
Zo kan ik het slimme gedeelte aan Homey overlaten, en het “entertainment” gedeelte aan Home Assistant.
Als er mensen geïnteresseerd zijn in een How-To, of wat meer info willen, laat maar weten!


12 Likes

Ziet er netjes uit. Met name het energie/Solar gedeelte vindt ik interessant.

1 Like

Netjes!! :heart_eyes:

Het is erg mooi zo. Complimenten. Informatie over hoe dit gedaan kan worden vind ik wel interessant. Voorlopig mis ik nog de tijd en ik ben bang ruim onvoldoende kennis te hebben van dit soort zaken. Voor nu: veel waardering dat dit wordt gedeeld: PLUIM!

Ziet er knap uit. Een how- to lijkt me een prima idee

Heel mooi inderdaad, ik sluit me aan bij de rest een how to zou geweldig zijn

Eens… How to is much appreciated

1 Like

Een how to lijkt me een goed idee! Ziet er namelijk erg netjes uit!

Dan zal ik er eens een keer voor gaan zitten! Kan alleen nog geen ETA beloven, komende tijd wat druk.
Zag wel dat er in het Duitse forum al een draadje met koppeling met Home Assistant is:
Homeassistant - :de: Deutsch (German) / Geräte - Homey Community Forum
Grootste gedeelte wat ik heb gedaan staat daar ook al beschreven.
Vooral het koppelen van de Homey apparaten via MQTT naar HA.
Dus dan meer de vraag; wat willen jullie graag weten?

1 Like

Dankjewel. Wat ik zou willen durf ik helemaal niet te vragen. Ik zou een soort handleiding nodig hebben vanaf stap 1: ik weet niet eens goed waar te beginnen. Ik ga die link over Home-assistant wel onthouden en dan is dat misschien een mooi begin als ik er aan toe kom…

Als deze gasten het gaan snappen

dan ga ik zeker mee!

:grinning: Tja, ietsje geavanceerder dan dat kan nog wel. Maar de strekking klopt.

Ik begin net in de wereld van Domotica.
En zo een dashboard is EXACT wat ik zoek!

Een howto zou geweldig zijn!

Show it on a Google hub :wink:

1 Like