Homeydash.com , een Homey dashboard

Homeydash.com , een Homey dashboard.

Dit is het Nederlandse topic voor Homeydash.com
Athom creëerde de originele Homey.ink en maakte het open source zodat anderen het konden aanpassen aan hun behoeften, en dat is wat “wij” deden.
@DaneedeKruyff heeft tot nu toe een geweldige versie gemaakt en ik heb een domeinnaam en hosting voor de online versie verstrekt.
Deze online versie bevat ook meerdere talen zoals Deens, Zweeds en nog veel meer. Zelfs Spaans is online beschikbaar!
Ook worden meer apparaten / mogelijkheden regelmatig toegevoegd. Er zijn ook verschillende thema’s beschikbaar, zoals het thema iPad en iPhone.

Hoe kan je je token vinden:

Dit werkt het beste met de Chrome browser. In deze post leg ik uit hoe je dat het beste kan doen via een desktop/laptop.
In de volgende post zal ik uitleggen hoe het ook met een tablet kan.

  1. Ga met je Chrome browser naar https://homey.ink
  2. Scroll naar beneden en click op Log in
  3. Nadat je ingelogd bent zie je dit:
  4. Nu gaan we de console openen.
    In Chrome kan je de console openen door met de rechtermuisknop op de pagina te klikken en inspecteren te selecteren. Of door op F12 te drukken.
    Selecteer vervolgens het tabblad waar console staat … Dan zou je zoiets moeten zien:
  5. Klik op de link, deze brengt je naar de oorspronkelijke homey.ink-pagina ziet er zo uit (informatie zal duidelijk anders zijn, maar je zou een temperatuur, weersbeschrijving en apparaten moeten zien)
  6. Nu gaan we de url aanpassen. Vervang app.homey.ink/?theme=kobo-h20

    voor homeydash.com/?theme=web

    en ga naar het nieuwe adres in je browser.
  7. Klaar, het resultaat zal er zo uitzien, maar dan met de informatie van je eigen Homey

    Als het resultaat van een van deze stappen er anders uitziet, probeer je de stap opnieuw.

Dit topic gaat over de online versie van Homeydash.com. Vragen over andere gedownloade versies worden dus verplaatst naar andere topics.
Andere topics zijn Homey.ink on a tablet/desktop and Homey.ink, an e-ink dashboard

Updates voor Homeydash zullen veelal geplaatst worden in het Engelse topic dus hou die ook in de gaten.

Als je wilt helpen dit project in leven te houden, voel je dan vrij om te doneren.
Danee: https://www.paypal.me/daneedekruyff
Roco: https://www.paypal.me/rocodamelshe
Let op: doneren is niet verplicht, het is gratis te gebruiken wanneer je maar wilt.

10 Likes

Vind je token op een tablet

Om je token te vinden op je tablet heb je de Chrome browser ook nodig.
Voor IOS staat hij hier
Voor Android hier

Ik heb dit gedaan met IOS omdat ik geen Android heb. Mochten de resultaten erg anders zijn dan hoor ik dat graag zodat ik deze post aan kan passen.

Open je Chrome browser

Open een tab en navigeer naar chrome://inspect
Daar verschijnt een knop die zegt: Logboekregistratie starten. Klik op deze knop.
Daarna doen we dit scherm niet afsluiten maar laten hem open staan! Open een nieuwe tab in ditzelfde scherm en navigeer naar https://homey.ink.
Daar log je in zoals in de eerste post beschreven staat bij nummertje 2. Nadat je ingelogd bent ga je weer terug naar de eerste tab.
Daar is dan de url verschenen en daar klik je op. Daarna nog even de url aanpassen zoals omschreven in de eerste post bij nummertje 6.
En daar heb je je token gevonden en Homeydash.com op je tablet staan!

1 Like

Homeydash.com op een Google Nest Hub.

Voeg de Nest Hub toe aan Homey als een Chromecast-apparaat en noem het zoals je wilt. Maak daarna een virtueel apparaat( ik gebruikte virtual device app van Arjan en heb een lamp toegevoegd met alleen de aan / uit-mogelijkheid) en noem hem “Dashboard” .
Vervolgens maken we een flow met het casten van een website naar de nieuw toegevoegde Nest Hub:

chrome_2019-06-12_17-46-32

chrome_2019-06-12_17-46-10

Dan kunnen we zeggen “Turn on the dashboard” of in het Nederlands “Doe het dashboard aan” en hoppa!

3 Likes

Tips&tricks

Hier komen wat tips en tricks te staan waarvan je misschien denkt hey, die wist ik nog niet!
Mocht je zelf nog tips hebben laat dat dan weten, dan zet ik ze er bij.

  • Een andere achtergrond op je Nest Hub.
    Als je een andere achtergrond mee wilt sturen naar je Nest Hub dan kan je dat als volgt doen:
    Aangezien je geen toetsenbord hebt op je Hub stuur je de achtergrond mee in de flow.
    Je gaat (op je desktop/laptop) naar je Homeydash met de url inclusief je token die je in de eerste paar posts hebt gevonden.
    Dan druk je op het tandwieltje om naar de instellingen te gaan. Daar kan je een achtergond kiezen. Type de url in het betreffende vakje.
    Als het goed is zie je de achtergrond al veranderen als je een goeie url gebruikt hebt. Als je een url gebruikt die verkeerd is zal de txt rood worden.
    Check dan je url of probeer een andere url. Druk daarna op save.
    De pagina gaat nu opnieuw laden en zal je de nieuwe achtergrond zien. De url is nu ook veranderd!
    Kopieer de hele url en gebruik die in je flow om Homeydash naar je Hub te casten.
    Op deze manier kan je bijvoorbeeld een live buienradar als achtergrond gebruiken!
  • Het achtergrondplaatje op je Hub heen en weer schuiven.
  • Een ander logo op je Nest Hub.

Version 1.1.2

  • Added WeatherFlow’s Smart Weather Station capabilities
  • Added Italian translations
  • Added option to change volume on audio devices
  • Added option to change target temperature on thermostat devices
  • Added option to dim on supported devices
  • Added option to change order of devices/flows/alarms

Gereserveerd

Ik heb een VD (virtual device) toegevoegd, type sensor, vochtigheid aangevinkt. In een flow die luchtvochtigheid verandering signaleert werk ik de waarde van luchtvochtigheid van het VD bij. Helaas geeft dat niet het gewenste resultaat. In het VD icoon in Homeydash verschijnt NaNN% als waarde. Heb nog geprobeerd om de waarde (bijv. 67) eerst om te zetten naar een percentage waarde door te delen door 100 (dat wordt dan 0.67), maar geen resultaat.
Iemand een tip / hint / idee wat er moet veranderen.

Helemaal top in het Nederlands

1 Like

Can you post a screenshot of the flow setting the value and a screenshot of the value in the device?

Screenshots van de flow, van het bron device en van het Virtual Device.
Ergens in de flow lijkt de waarde niet te worden doorgegeven maar er verschijnen geen foutmeldingen bij test(en)

Het Virtuele Apparaat heeft ook de waarde niet, vandaar de NaN in homeydash. Het kaartje om de waarde in het Virtuele Apparaat te zetten moet er zo uitzien:


Om een waarde van een Virtueel Apparaat te zetten moet de ‘technische’ naam van een capability gebruikt worden zoals in dit geval measure_humidity
(deze staan hier beschreven: https://developer.athom.com/docs/apps-reference)
De waarde die je er inzet mag zowel een vaste waarde in een flow zijn als een tag.

Yeaaaahhh. Dat was 'm … overheen gekeken in het engelse draadje.

Dank je wel @DaneedeKruyff

EDIT: Ik had het kunnen vinden in de beschrijving van de app Virtual Devices :nerd_face:

Open je Chrome-browser

Open een tabblad en navigeer naar chrome: // inspecteren
Daar speelt een knop die zegt: Logboekregistratie starten. Klik op deze knop.
Laten doen we dit scherm niet afsluiten maar laten we hem open staan! Open een nieuwe tab in ditzelfde scherm en navigeer naar https://homey.ink .
Daar log je in zoals in de eerste post beschreven staat bij nummertje 2. Nadat je ingelogd bent ga je weer terug naar de eerste tab.
Daar is de url verschenen en daar klik je op. Nog eens de url aanpassen zoals beschreven in de eerste post bij nummertje 6.
En daar heb je je token gevonden en Homeydash.com op je tablet staan!

Wat leuk dat mijn uitleg van het Engelse gedeelte hier word gebruikt. Wel een beetje jammer dat me naam er niet bij staat. :glimlach:

1 Like

Ik had nog een Nexus 7 Tablet liggen waar ik niks mee deed, en van eikenhout een mooi lijstje gemaakt… en tadaaa:

Homeydash komt nu echt goed tot z’n recht!

2 Likes

Voor deze flow mis je nog een stap. Hieraan dien je toe te voegen dat na een minuut het virtuele apparaat weer uit gaat, anders kan je het dashboard niet een tweede keer aan zetten waardoor het dashboard niet meer getoond wordt.

1 Like

Maar dan kan je hem niet meer uit zetten met een spraakopdracht dus ik dacht dat iedereen dat voor zichzelf kon bedenken hoe hij weer uit gaat. Bij mij gaat het dashboard uit als ik thuis weg ga of als ik naar bed ga. Dan gaat dus de virtuele schakelaar ook uit. Het is een goed idee maar voor iedereen anders in te vullen denk ik.

Thnx!

1 Like

Kan dit ook op een laptop? Ik kom tot en met mijn eigen gegevens gekanteld op het scherm.

Dat kan zeker. Ik denk dat je nog niet ingelogd bent? Kan je een screenshot plaatsen van hoe het er uit ziet?