Show your Dashboard

Hierbij mijn dashboard, gemaakt met Grafana:

Deze heb ik geïntegreerd in mijn Magic Mirror:

6 Likes

Dat is heel erg mooi, die Magic Mirror. En al helemaal als je zo je dashboard kan laten zien.

Begint langzaam aan wat te worden. Ben nu aan het stoeien met de dashboard layout.

Hier wat afbeeldingen van mijn huidige dashboard. Heb het gemaakt met home assistant.








1 Like

Heb nu twee versies draaien;
Versie 1 voor de laptop.


Versie 2 voor de iPhone

Dat is vrij simpel en snel.
HOE, kun je in het Homeydash topic vinden

2 Likes

Mss goed om dat in het juiste topc te vragen en hier zuiver onze ideeën voor een dashboard te showen…

je hebt gelijk, excuses, ik ben hier nog een beetje zoekende

1 Like

@Cielke
Ikzelf heb mijn eerste info uit het topic van Satoer gehaald, check Node RED

1 Like

Afgelopen dagen ook lekker bezig geweest met een dashboard, ik heb hem in HA gemaakt. Alle devices worden vanuit Homey geleverd maar vond de Homeydash niet heel ‘sexy’.

Nog behoorlijk druk mee bezig, maar begint al aardig vorm te krijgen.

6 Likes

Ziet er mooi uit.
Heb je meer info van dat “Home Assistant”. Draait dit/ kan dit draaien op een NAS?
Is het plaatsen van camerabeelden (relatief) eenvoudig?

Home Assistant is net als Homey een broker voor home automation. Het is veel meer ‘custom-built’, laagdrempelig zou ik het niet willen noemen, tis echt wel even uitzoeken enz. Ik draai het op een Raspberry Pi, maar als docker op een NAS moet ook gewoon kunnen, uiteraard afhankelijk van welke NAS je hebt.

Plaatsen van camerabeelden is afhankelijk van wat je hebt aan camera’s. Ik heb een foscam, die was mega makkelijk. De Ring camera’s die niet. Daar heb ik weer een losse docker container voor draaien die een live stream aanbiedt, dit is namelijk niet een standaard mogelijkheid van wat Ring biedt.

Ziet er mooi uit!
Wat heb je als achtergrond en kleurenschema gebruikt?
Ziet er mooi en rustig uit!

iOS theme voor HA. Vandaag weer lekker wezen knutselen in de vrije uurtjes. Zal binnenkort weer ff updaten. Leuk werk!

1 Like

Top! Tips welcome!



Upstairs:

Attic:

Outside:

4 Likes

Ziet er heel mooi en rustig uit.
Ik sluit me bij Henk_Renting aan voor wat betreft Tips.

Heb Home assistant draaien :slightly_smiling_face: nu nog de logica begrijpen :thinking:.

Home Assistant met 3D floor plan.

5 Likes

That’s cool too! Which wall case is that? Looks nice