Show your Dashboard

And some more improvements…

4 Likes

Hi Marcel,

Ik ben zelf ook bezig met een dashboard icm Homey. Nou wil ik in mijn dashboard een “knop” maken die een flow op mijn Homey start, nou begrijp ik dat dit via webhooks kan. Heb een webhook van homey maar snap niet helemaal hoe ik deze verstuur via HA naar Homey om een flow te kunnen starten.

Wellicht heb jij hier ervaring mee?

Ik vond hier een voorbeeld

De webhook zelf is tegenwoordig als volgt
https://webhook.homey.app/[cloudID]/jouw_event?tag=jouw_tag
(tag is optioneel)
Je cloudID vind je hier.

Alternatief:
Maak een virtuele knop aan.
Laat die knop je flow starten.
De knop verschijnt automatisch in HA (als je de mqtt broker, -hub en -client hebt ingesteld)

2 Likes

In HA moet je het bestand configuration.yaml openen en daar een code zoals deze invoeren;

gordijnen_omhoog:
method: GET
url: ‘https://[JE CLOUD ID].connect.athom.com/api/manager/logic/webhook/gordijnen_omhoog’
payload: ‘{}’

In homey geef je in dit geval op als trigger; “wanneer een webhook is ontvangen met de naam gordijnen_omhoog”

In HA kun je op het dashboard nu een knop aanmaken die dit script als functie.

1 Like

Top, bedankt heren ga ermee aan de slag

Update:
Is gelukt inmiddels, nogmaals bedankt

1 Like

Goedemorgen allemaal,

Ik ben eindelijk zover dat ik een (eerste) versie klaar heb van mijn dashboard en een dedicated tablet (Samsung A8) die ik aan de muur wil bevestigen.

Maar nu komt de vraag hoe bevestig ik deze netjes aan de muur, welke (betaalbare??) bevestiging hebben jullie gekozen?

En hoe laden jullie de tablet? Hij komt voor een inbouwdoos te hangen. Nu vind ik wel mogelijkheden voor laders, maar hem continue aan de stroom hangen vind ook weer niet zo’n geweldig idee, liever dat hij laad / ontlaad cyclussen doorloopt…

Kortom nogal wat vragen. Hoop dat jullie me een stukje in de richting kunnen helpen.

Geheel ter info, ik heb een Samsung 10.1 tablet uit 2011, deze hangt (al een paar jaar) continu aan de originele lader. Zonder stroom blijft hij nog ruim een uur aan met het beeld aan.
M.a.w. Er zit iets als een ingebouwde laad controller in.

1 Like

Zoals Peter al aangeeft kun je in de settings aangeven dat je tablet zelf al zorg voor niet volledig laden/ontladen. “Batterij bescherming” heet die setting.

De bevestiging heb ik gedaan door met sterk dubbelzijdig tape een doozrzichtige siliconen backcover op de muur te plakken. Zo zit ie superstrak en mooi op de muur.

Je hebt ook dubbelzijdig tape dat zonder resten weer te verwijderen is evt en doordat de backcover een beetje flecibel is kun je de tablet er redelijk eenvoudig uit halen.

4 Likes

Is hier ook download waar je zo naar je eigen kan maken ?

Ik snap niet precies wat je bedoelt.

Is er niet iets wat kant klaar is wat je zo kan aan passen

Helaas niet.

Hey pim voor mij is dit nieuw ik ga als de Homey pro uit hallen maar hoe werk de koppeling tussen de homey en de homa assist want moet ik dan ook de rasberry halen voor de koppeling tusen die 2

Ha moet ergens als software op draaien, dat kan prima op een pi, maar ook op alle andere bedenkster hardware.

In het SSH experiment op de nieuwe Homey Pro :sweat_smile: (alhoewel daar nog wel wat problemen mee zijn, gisteren heb ik m’n WiFi instellingen van de HP2023 gewijzigd en werd de SSH container zonder reden opnieuw geïnstalleerd en waren alle wijzigingen weg)

Oh das wel gaaf! Beetje zoals die film inception :joy:

Ik laad en ontlaad hem doormiddel van een shelly die in de inbouwdoos zit en die schakeld die oplader die ook in de inbouwdoos zit uit en aan

Dankjewel voor je antwoord,

Maar hoe bepaal je dan wanneer de lader aan en uit moet??

Ik draai fully kiosk app op de Android tablet. Homey heeft een app voor fully kiosk en die ziet het batterij percentage van de tablet. Op het moment dat de tablet onder de 30% gaat schakeld die de oplader aan en bij 90% uit.

1 Like

Helemaal geweldig. Wil ook zoiet maken maar hoe krijg je alle Homey onderdelen in Home Assistant?