Shelly BLU sensoren

Goedenavond,

Ik ben net begonnen en stel dus mogelijk een te simpele vraag, maar ik kan het antwoord dus ook nergens terugvinden.
Heeft iemand ervaring met het instellen van een flow met de Shelly BLU raam/deur sensor. Ik zou namelijk bijvoorbeeld een push notificatie willen sturen op moment dat een bepaalde deur open gaat. Ik kom echter geen enkele kaart tegen waarbij de status van de deur gebruikt kan worden, alleen de tilt.
Ik hoor graag hoe dit op te lossen is.

Bij voorbaat dank.

Onderaan de app pagina staat vaak een link naar het topic over de app.
Voor de Shelly staat het er ook. Is een Engelstalig topic.

Zie [APP][Pro&Cloud] Shelly

Pairing instructions Bluetooth (BLU) devices with Homey (Pro)

Please be aware, Shelly BLU devices only work properly with Homey if you also have a Plus/Pro device connected to Homey which can serve as a Bluetooth Proxy. The Bluetooth implementation of Homey isn’t sufficient as it’s not properly implemented.

Maar bij de app staat niet dat expliciet dat deursensor ondersteund wordt, dus of dat het probleem oplost weet ik niet.

@Rmb Er staat wel op de app pagina bij het bluetooth apparaat “Any Shelly Bluetooth Device”.

@Klavertje4 Hier vraagt iemand ook over het koppelen van het bluetooth device.
Een herstart van Homey heeft geholpen.
https://community.homey.app/t/app-pro-cloud-shelly/765/4861?u=mike1233

Klopt, maar dan geen WHEN kaartje met “wanneer contact open gaat” of zo iets dergelijks. Dat is toch vreemd voor een contactsensor?

@Rmb Dat is dan wel weer vreemd. Ik heb geen raam/deur sensor maar misschien is dat een setting in het menu van de sensor.

@Rmb @Mike1233 dank voor jullie reacties. Het gaat dus niet om het koppelen/pairen. Dat is gelukt. Maar ik kan dus niet op de status raam open of dicht een actie koppelen:

Uhm…

image

2 Likes

Een flow start je met een trigger, een WHEN kaartje. Dus als het raam opengaat met “Het contactalarm gaat aan”.
Als je wilt testen of het raam al open staat, test je de status met een Logica kaartje en zoek je desbetreffende tag op van de sensor.

@Klavertje4 Als je wilt weten of een raam open of dicht is dan is er misschien een kaartje onder AND.
Als ik thuis 's avonds de verwarming aanzet en er staat nog een raam open krijg ik de melding dat er nog een raam open staat.
ALS verwarming word aangezet
EN er staat een raam open (contact is aan)
DAN pushbericht met, raam staat open.

Ik had inderdaad over de “het contactalarm gaat” heen gelezen, dit is inderdaad de vertaling van raam/deur open.

Dank voor jullie hulp!