RGB sturing meerdere lampen tegelijk

Ik heb een aantal lampen en ledstrips die worden aangestuurd door de smartlife app. Deze heb ik draaiend en ook kan ik de lampen samen dimmen en aan en uit laten gaan maar om tegelijk de RGB kleuren te laten mee gaan met elkaar wil mar niet lukken.

Zie ik iets over het hoofd?

Makkelijker als je je flow erbij doet.

Probeer meerdere ‘gelijktijdige’ acties als onderdeel van een transition

1 Like

De < group > app kan hier ook van pas komen.


Heb nog geen flow omdat de regel kleuren aanpassen niet in de flow te vinden is dat is the issue. Aan / uit en dimmen staat er wel in en daarom wel mogelijk. Maar nergens een regel over kleuren mee kleuren met instellen van een van de armaturen. Wel een regel met willekeurige kleur of vaste kleur maar niet voorgaande.

Knipsel3

Beetje onduidelijk wat je hier bedoeld. Maar misschien is een oplossing toch mogelijk. Lees de kleur (een tag) van een bestaande lamp uit met een logickaart en sla deze op in een variabele. En stel daarmee de kleur van andere lampen in.

Ben nog nieuw met dit maar kan je een voorbeeld geven. Gata om dit:

Armatuur 1 pas ik de kleur aan naar blauw en Armatuur 2 kleurt mee naar Blauw.

Blauw staat voor elke willekeurige kleur

Hoop dat dit duidelijk is?

Zoiets als dit:


Met “set temperature” kun je ook een tag meegeven.

Edit: ik kan geen Smart Life app vinden voor Homey of Homey Pro. Welke app gebruik je daar en welke RGB controller stuur je aan?

Tuya cloud gebruik ik om de verlichting aan te sturen. Hierbij kan je alle functies van de Smart Life app koppelen aan Homey en daarmee bedienen. Door een Flow aan te maken werken alle lampen wel samen met aan/uit en dimmen maar niet met aanpassen kleuren. De smart life app zijn de lampen gekoppeld als een groep en daarmee werken ze samen. De group aanmaken is in me de flows nog niet gelukt + de optie om de kleuren daarmee te koppelen ook niet. Heb al wel een app groups gebruikt maar daarmee lukt het me ook niet.

De armaturen hebben in zichzelf de sturing zitten en hebben alleen een voeding nodig. Dus geen losse RGB sturing.

Je gebruikt nu een kaart waarbij je de kleuren instelt, maar geen parameter kunt opgeven.
Probeer eens een kaart waar je een nummer kan opgeven. Bv Verander Kleurtint

Kennelijk worden de individuele lampen via Tuya wél zichtbaar maar de SmartLife groepen niet.

De app om groepen te maken is er alleen voor Homey Pro: < groep > App voor Homey | Homey

1 Like

Klopt die heb ik ook maar ik kan nergesn geen groepen aanmaken. Ga nog even spelen

Als je de stappen documenteert die je gedaan hebt om een groep aan te maken, is het makkelijker te zien waar het mis gaat:

1. In apparaten klik op het plusje
2. Klik op apparaten 
3. Klik op de app <Groep>
4. Klik op lampen
5. De lijst met lampen verschijnt
6. Selecteer de gewenste lampen uit de lijst
7. Type een groepsnaam
8. Klik op de blauwe balk onderin met het aantal geselecteerde lampen
9. Kies een icon
10. KLAAR!

Kijk ook eens naar de Light Triggers app, die kan precies dat.

Verder kun je met de < group > app prima van alles simultaan besturen met lampen in dezelfde aangemaakte groep, maar het lijkt erop dat je je nog even moet verdiepen in de werking van die app.
Heb je het forum topic al gevonden?
Linkjes zijn te vinden op de app store pagina van betreffende app.

Het idee dat je met de Tuya Cloud app een lampengroep, gemaakt in de TuyaSmart/Smartlife app, kunt aansturen zou ik maar vergeten.
Volgens mij is dat makkelijker / overzichtelijker via groepen op Homey

2 Likes

Very thnx to @Rmb dit werkte. Kon het niet zo vinden maar nogmaals geprobeerd en alles werkt nu feilloos.