Is volgende flow ook eenvoudiger te maken

Ik heb een flow gemaakt waarbij ik graag alle lampen laat aangaan op kleurtemperatuur 0% erop maximale helderheid.
Alles werkt geen probleem MAAR kan dit volgens jullie ook eenvoudiger !

Ik doe het ook zo ik gebruik hetvoor alarm alle lampen aan op 100% en kleurtemperatuur ook dus ik wil ook wel weten of het anders kan maar ik denk het niet.

Definieer een “Mood” met deze instellingen voor de lampen. Dan hoef je maar 1 commando te geven: Activeer mood.

Je kan een group of een zone aanmaken en die besturen. Voor group heb je de app nodig. Die is een beetje buggy, maar werkt op zich wel.

Een (sub)zone kan alleen als alle apparaten onderdeel uitmaken van de zelfde zone. Zo heb ik bijvoorbeeld in de woonkamer lampen boven de eettafel hangen en andere lampen in de zithoek. Dus heb ik in de zone “woonkamer” twee subzones (“eetkamer” en “zitkamer”):

Je hebt dan de app “Better lights” nodig om ze allemaal in 1 keer te kunnen dimmen en/of op de zelfde kleur te zetten.

Noot: sinds de installatie van “better lights” is mijn homey opeens veel trager geworden. Ik weet niet of het daar mee te maken heeft of dat er domweg een ander probleem is opgetreden, YMMV.

“moods” moet je apart voor betalen als je een oudere homey pro hebt… :-1:

Je zou een HomeyScript kunnen maken die met/in een loop de apparaten itereert en het dimmen (enz.) uitvoert.

Zou dit allemaal graag doen in een HomeyScript.
MAAR ga eerst alles in de flow en advance flow werkend krijgen.
Daarna kan ik eens zien hoe HomeyScript werkt en dan desnoods wat proberen.
Er zullen dan hier ongetwijfeld op het forum vragen volgen.
Is er ook een handleiding ivm HomeyScripts ?

Prima voornemen lijkt me Patrick. Hier vind je wat voorbeelden hoe het zou kunnen werken.